kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

کلاهبرداری باند میوه‌فروشان اسکیمری از 2هزار نفر

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باندی که به صورت گسترده در سطح کشور و در پوشش میوه‌فروشی اقدام به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، در این استان خبر داد.



سرتیپ عباسعلی محمدیان اظهارداشت که در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس مبنی بر برداشت از حساب بانکی آنها در حالی که کارت عابر بانک آنها نزد خودشان بوده، ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که برداشت‌ها به صورت اینترنتی نبوده و از طریق دستگاه پوز به روش اسکیمر و کپی کارت بانکی از حساب مالباختگان انجام شده است.
وی گفت: استعلامی که از حساب مال‌باختگان صورت گرفت مشخص شد که وجوه به یک حساب مشخص واریز و حدود ۲ میلیارد ریال از وجوه برداشت شده، صرف خرید طلا از یک طلافروشی در یکی از استان‌های جنوبی کشور شده است.
سردار محمدیان خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان البرز موفق به دستگیری ۲ نفر در این ارتباط شده و حدود ۶ میلیارد ریال از وجوهی که در حساب آنها بود مسدود شد.
فرمانده انتظامی البرز افزود: متهمان ضمن اعتراف به کپی ۲ هزار کارت بانکی در سطح کشور به عضویت در باند کلاهبرداری اسکیمری با هدایت سردسته باند ‌اشاره کردند که نامبرده از متهمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در کپی کارت‌های بانکی و سابقه کلاهبرداری اسکیمری در استان‌های مختلف را دارد و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی بوده و متواری است.
وی اظهار داشت که متهم اصلی بعد از دستگیری همدستان خود به استان‌های دیگر متواری شده و بعد از گذشت زمان، دوباره در شهر‌های دیگر اقدام به تشکیل باند جدید کلاهبرداری به روش اسکیمری و کپی کارت‌های شهروندان می‌کرد.
وی بیان داشت: مخفیگاه متهم اصلی پرونده که سرکرده یک باند پیچیده اسکیمری در سطح کشور است در تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی کلیه تجهیزات اسکیمر و کارت‌های کپی شده که آماده تخلیه بود کشف شد.
وی اظهار داشت: متهم دستگیر شده اعتراف کرد در پوشش فروش میوه با خودرو وانت پیکان و اجاره مغازه اقدام به کپی کارت‌های بانکی شهروندان و برداشت وجه از حساب آنها کرده است.
 محمدیان گفت: پلیس فتا به محل مورد نظر در اطراف تهران اعزام و در چندین عملیات غافلگیرانه هفت نفر از اعضای این باند را دستگیر و از مخفیگاه نامبردگان یک دستگاه پیکان وانت و یک دستگاه پوز کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری به روش اسکیمری از ۲ هزار نفر از شهروندان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در سراسر کشور اعتراف کردند.
وی بیان داشت: متهمان برای ناشناس بودن هویت خود، اقدام به خرید کارت بانکی افراد مختلف کرده و از طریق سایت دیوار با عنوان استخدام، افراد را فریب داده و از آنها به عنوان طعمه برای پولشویی وجوه برداشت شده استفاده می‌کردند و برای اینکه شناسایی نشوند هر ۲ ماه یک بار مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند.
 محمدیان اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰ نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر آنها ادامه دارد.