kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

اخبار کوتاه از فوتبال



تغییرات در هیئت‌مدیره پرسپولیس
وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد مجمع عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس جعفر سمیعی مدیرعامل این باشگاه را با حفظ سمت و سید مجید صدری را به عنوان اعضا جدید هیئت‌مدیره آن باشگاه انتخاب کرد. همچنین مجمع عمومی، ضمن پذیرش استعفای آقایان علی رغبتی و مهدی رسولی پناه، از زحمات آنان در مدت عضویت در هیئت‌مدیره تشکر کرد. تشکر و قدردانی وزارت ورزش از رسول پناه در شرایطی است که او با عملکرد و اظهار نظرات خود حسابی برای پرسپولیس حاشیه ساز شده بود تا جایی که گل‌محمدی سرمربی تیم بابت برکناری رسول پناه به وزارت ورزش اولتیماتوم داده بود!
دو ایرانی در جمع برترین‌های آسیا
پس از اتمام نظرسنجی که سایت فدراسیون فوتبال آسیا انجام داد،
 حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس عنوان بهترین بازیکن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 را به خود اختصاص داد. سایت AFC در این باره نوشته است: این دروازه ‌بان 30 ساله با عملکردی خوب و با ترکیبی از آراء هواداران و کارشناسان مستقل، عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد و بالاتر از یون بیت ‌گارام، برنده جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات قرار گرفت. همچنین مهدی قایدی مهاجم استقلال نیز به عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا انتخاب شد. در این نظرسنجی، مهدی قایدی توانست هموطنش مهدی عبدی‌قره را از دور رقابت خارج کرده و عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را از آن خود کند، در حالی که با ارزش‌ترین بازیکن مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا یعنی وون‌دوجائه از کره جنوبی در رده سوم قرار گرفت.
پاسخ وزارت ورزش به نامه فدراسیون فوتبال
وزارت ورزش در پاسخ به نامه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کیومرث‌هاشمی مشکلی برای حضور در انتخابات ریاست این فدراسیون ندارد.
فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته در نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار مشخص شدن تکلیف کیومرث‌هاشمی برای حضور در انتخابات این فدراسیون شد.فدراسیون فوتبال در نامه خود به وزارت ورزش اعلام کرده بود یکسری دلایل و شواهد مبنی بر فعالیت کیومرث‌هاشمی در این وزارتخانه وجود دارد که نشان می‌دهد وی مشاور وزیر ورزش است و به همین دلیل نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.وزارت ورزش در پاسخ به این نامه اعلام کرد کیومرث‌هاشمی به‌عنوان کارشناس در امور ایثارگری وزارت ورزش مشغول فعالیت است و مشاور وزیر نیست و حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال منعی ندارد.
حیدر بهاروند، کیومرث‌هاشمی، مصطفی آجورلو، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و علی کریمی 5 نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هستند. قرار است انتخابات این فدراسیون روز 10 اسفند سال جاری برگزار شود. فدراسیون فوتبال اعلام کرده اسامی نهایی کاندیداهای پست‌های مختلف، روز 19 بهمن اعلام خواهد شد.
ابهام در سرنوشت ترابی با جذب المساکنی
باوجود آنکه رسانه‌های قطری از قرار گرفتن نام مهدی ترابی در فهرست فروش العربی خبر دادند اما این باشگاه هنوز واکنشی رسمی در این زمینه نداشته است.شنبه شب گذشته العربی قطر از عقد قرارداد رسمی با یوسف‌المساکنی خبر داد.این بازیکن باتجربه تونسی با عقد قراردادی یک و نیم ساله رسما به العربی پیوست.رسانه‌های قطری پیش از این تاکید کردند که مهدی ترابی باتوجه به عملکرد ضعیف در العربی در فهرست فروش باشگاه قرار گرفته است و یوسف المساکنی هم جایگزین او خواهد شد. نکته عجیب اینکه سایت رسمی العربی از جذب یوسف المساکنی خبر داد درباره اینکه این بازیکن جایگزین چه بازیکنی در تیم خواهد شد هیچ واکنشی نشان نداد و این باعث افزایش ابهام در این زمینه شد. سایت الرای قطر در گزارشی در این زمینه نوشت: باوجود آنکه باشگاه العربی اعلام نکرد که یوسف المساکنی جایگزین چه بازیکنی خواهد شد اما این بازیکن مهدی ترابی خواهد بود و این بازیکن ایرانی در فهرست فروش قرار می‌گیرد.تاکنون باشگاه العربی به صورت رسمی ترابی را در فهرست فروش باشگاه قرار نداده است.
این روزها بحث بازگشت ترابی به پرسپولیس بسیار داغ است و به احتمال خیلی زیاد این بازیکن به جمع سرخ پوشان برگردد البته ابتدا باید العربی او را در فهرست مازاد خود قرار دهد. شاید این باشگاه قطری با قرار ندادن ترابی در فهرست فروش قصد درآمدزایی از راه انتقال او را دارد. در همین راستا مدیران سپاهان هم مذاکراتی را با ترابی انجام داده‌اند و به همین خاطر باشگاه اصفهانی نامه‌ای را به صورت رسمی به باشگاه العربی قطر ارسال کرده و خواهان جذب این بازیکن ایرانی شده است.