kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
یک مسئول:

اختلاف طبقاتی بین کارگران و مدیران زیاد شده است

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور که گفته بود، ما مواد غذایی را به گونه‌ای گران کردیم که کسی متوجه نشد، گفت: کارگران با چنان شدتی به زیر خط فقر سقوط کردند که خرد شدند.


ناصر چمنی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فاصله طبقاتی کارگران با مدیران در کشور گفت: سال‌ها است که صحبت از حقوق نجومی مدیران مطرح است که نشانه بارز تبعیض است. ما اگر بخواهیم تبعیض در جامعه را نشان دهیم، از میزان مالیات مدیران برای حقوق‌هایشان مشخص است.  وی ادامه داد: تبعیض در جامعه به حدی است که مالیات یک مدیر از دریافتی حقوق کارگران بیشتر است. رئیس‌جمهور اعلام کرده که ما مواد غذایی را به گونه‌ای گران کردیم که کسی متوجه نشد، ولی مردم متوجه شدند؛ آن‌طور که رئیس‌جمهور می‌گوید این‌طور نیست که کسی متوجه گرانی‌ها نشده باشد. گروهی از مردم آن‌قدر گرانی‌ها را لمس کردند که زیر بار آنها خرد شدند.  نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه در کشور ما پول هست اما برای کارگران و طبقات ضعیف نیست افزود: اگر پول نبود، مدیران این‌قدر درآمد نداشتند. در حال حاضر اختلاف طبقاتی بین کارگران و مدیران زیاد شده است. متأسفانه طبقه متوسط از بین رفته است. کارگران طبقات زیرخط فقر هستند و مدیران که در بهترین خط رفاه زندگی می‌کنند. وی درباره دستمزد 1400 کارگران هم گفت: سال‌های سال است که ماده 41 قانون کار به خوبی اجرا نشده است. دلیل آن هم این است که دولت پای میز مذاکره نیامده است. دستمزد باید مطابق تورم اعلامی از سوی مراکز رسمی و سبد معیشت کارگران تعیین شود، توجه به سبد معیشت کارگران طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار نگرفته است.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه کارگران نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و اگر به این مسئله واقف باشیم باید برای دستمزد 1400 چاره اساسی بیندیشیم، گفت: در وضعیتی که مدام شاهد افزایش هزینه‌ها هستیم باید دستمزد را عاقلانه و منطقی مشخص کنیم.