kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

تجهیزات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور تولید می‌شود

تفاهم‌نامه طراحی و ساخت تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به امضا رسید تا برای نخستین بار این تجهیزات در داخل کشور به تولید برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌جان صادق‌پور در جلسه امضا و مبادله تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه‌های فاضلاب که با حضور رئیس ‌سازمان ملی بهره‌وری ایران، معاون استاندار قم و رئیس ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد گفت: طراحی و ساخت دستگاه‌های آشغال‌گیر در خط لجن و آشغال‌گیر مکانیکی ریزدانه 3 میلی‌متری از جمله این تجهیزات است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، یادآور شد: این دستگاه‌ها برای نخستین بار در کشور با همکاری کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان و یک شرکت دانش‌بنیان طراحی و ساخته شد و مراحل آزمایشی خود را با موفقیت سپری کرد.
وی در ادامه با ‌اشاره به طراحی و ساخت اسکروپمپ فاضلابی با استفاده از دانش بومی خاطرنشان کرد: این دستگاه نیز تا پیش از این از کشورهای اروپایی وارد می‌شد اما با بومی‌سازی دانش ساخت آن و بهره‌برداری موفق از آن، سالانه از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری می‌کند.
صادق‌پور تصریح کرد: اسکروپمپ فاضلاب نیز با همکاری متخصصین شرکت آب و فاضلاب و شرکت دانش‌بنیان نورمندی طراحی و ساخته شد و بهتر از نمونه خارجی آن در حال فعالیت است.
رئیس ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: طراحی و ساخت اسکروپمپ فاضلابی از جمله این پروژه‌ها است که مورد توجه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم بود و مورد تقدیر سازمان ملی بهره‌وری هم قرار گرفت و اکنون نیز شاهد طراحی و ساخت چند نمونه دیگر این دستگاه‌ها هستیم.