kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳

70 کشته و ده‌ها زخمی حاصل درگیری‌های پراکنده با طالبان در شهرهای مختلف افغانستان

درگیری میان نیروهای دولتی و عناصر طالبان در شش استان افغانستان، به مرگ بیش از 70 تن از طرفین و جراحت ده‌ها نفر دیگر انجامید.



دیروز استان‌های «نیمروز»، «سمنگان»، «کابل»، «ننگرهار»، «قندهار» و «ارزگان» شاهد نا آرامی و درگیری میان نظامیان دولتی و عناصر طالبان بود و این درگیری‌ها در مجموع، بیش از 70 نفر از طرفین کشته شدند. به گفته مقامات رسمی، بیشتر این تلفات، حاصل حملات عناصر طالبان به پایگاه‌های ارتش افغانستان بوده است. «سمونوال عبدالوهاب بالاکرزی» فرمانده پلیس استان نیمروز، گفت که در جریان حمله مهاجمان، تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است، اما شمار دقیق این تلفات مشخص نیست.
مرگ مذاکرات بین‌الافغانی
«محمد میرزا کتوازی» معاون اول پارلمان افغانستان گفت که این نهاد نسبت به دور دوم مذاکرات قطر امیدوار بود، اما تاکنون در مذاکرات با طالبان پیشرفتی حاصل نشده است.
به گزارش تسنیم، کتوازی تصریح کرد: «وقتی می‌بینیم که مرحله دوم گفت‌وگوها آغاز شده و ما تاکنون هیچ نوع نتیجه یا دست‌کم آتش‌بس و کاهش خشونت نداریم، پارلمان افغانستان به این باور رسیده که گفت‌وگوهای قطر درحال مرگ است».
«عطاءالله لودین» عضو تیم مذاکره‌کننده افغانستان، هم در این باره گفت‌، در دور دوم مذاکرات دو طرف هنوز نتوانسته‌اند درباره اولویت‌های خویش با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کنند.
گفتنی است که آمریکا و طالبان اویل دی سال گذشته در «دوحه»، توافق صلح امضاء کرده‌اند. دور دوم مذاکرات صلح افغانستان نیز 14 روز پیش در قطر آغاز شده است. در چهار روز نخست، سه نشست برای توافق بر سر دستورکار مذاکرات برگزار شده، اما این دیدارها نتیجه‌ای نداشته است.