kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

ژاپن مصمم به برگزاری المپیک توکیو است

معاون وزیر امور خارجه ژاپن خبر لغو بازی‌های المپیک توکیو را تکذیب کرد.



روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی مدعی شد حاکمان کشور ژاپن به طور خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا باید لغو شود و تمرکز آنها برای گرفتن نخستین میزبانی در دسترس یعنی المپیک ۲۰۳۲ است. این خبر به نقل از یکی از اعضای ائتلاف حاکم ژاپن که نامش عنوان نشده، در روزنامه تایمز منتشر شده است.
این منبع آگاه گفت: «هیچ‌کس نمی‌خواهد اولین نفری باشد که این خبر را اعلام می‌کند اما اتفاق نظر بر این است که انجام آن (المپیک) بسیار دشوار است. شخصاً فکر نمی‌کنم این بازی‌ها برگزار شود.»
این خبر خلیلی زود با واکنش مسئولان دولت ژاپن همراه شد، به گزارش رویترز، «مانابو ساکای» معاون وزیر امور خارجه ژاپن جمعه در واکنش به سؤال رسانه‌ها، خبر لغو المپیک را تکذیب کرد. وی تاکید کرد ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک بر برگزاری این مسابقات تمرکز کرده‌اند.
روز پنجشنبه هم توماس باخ رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک بار دیگر اطمینان داد که المپیک توکیو برگزار می‌شود. باخ گفت: ما هیچ برنامه دیگری نداریم و هیچ دلیلی هم ندارد که باور کنیم بازی‌ها در ۲۳ جولای (اول مرداد۱۴۰۰) افتتاح نمی‌شود. ما متعهد هستیم که بازی‌ها را در شرایط امنی برگزارکنیم. باخ با اشاره به احتمال کاهش تعداد تماشاگران نیز گفت: کمیته بین‌المللی المپیک برای محافظت از جان افراد باید انعطاف پذیر باشد و فداکاری لازم است.