kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶

چاه‌های فاضلاب بدون درپوش



چاه‌های بدون درپوش فاضلاب یکی از معضلات شهرستان اهواز بوده و باعث بروز خطرات جدی برای عابران پیاده و سواره می‌شود.
مراکز شهری همچون شهرداری‌ها، سازمان آب و فاضلاب و مخابرات برای پوشاندن منهول خود از درپوش چدنی استفاده می‌کنند. برخی سارقین به قصد فروش و بازیافت چدن به کار رفته در این دریچه‌ها آنها را به سرقت می‌برند. رقم سرسام‌آور خسارت ناشی از سرقت این درپوشها و همچنین تلفات جانی و مالی احتمالی حادث شده در چند سال گذشته مسئولین شهری را وادار نموده تا برای جایگزینی دریچه‌های فعلی «چدنی» از دریچه‌های ایمن و غیر قابل بازیافت اقدام کنند.
منهول‌های بدون درپوش محلی برای ورود انواع زباله، شاخ و برگ درختان و... به شبکه فاضلاب است و نتیجه آن پس‌زدگی فاضلاب در سطح برخی خیابانها شده و مشام شهروندان را آزار می‌دهد. فاضلاب‌هایی که با گرمای هوا خشک شده و گرد و خاک آن علاوه بر سر و صورت به حلق و گلوی مردم هم می‌رود و نتیجه آن گاهاً باعث بروز بیماری هم می‌شود.
این چاههای فاضلاب بدون درپوش در شب به علت کمبود و نبود روشنایی لازم در برخی مناطق بسیار خطرناک هستند و بارها اتفاق افتاده که خودروی رانندگان وسایل نقلیه و گاهاً عابران پیاده در این چاهها سقوط کنند.
در برخی مناطق به جای درپوش فاضلاب، شاخه درخت، لاستیک، کارتن خالی و... نزدیک چاه فاضلاب بدون درپوش است که عابران پیاده و وسایل نقلیه در این چاههای فاضلاب سقوط می‌کنند.
باید کارگروهی ویژه در خصوص نظارت و پیشگیری از سرقت تجهیزات و تأسیسات زیربنایی با همکاری دادسرا، اماکن ناجا، پلیس آگاهی، اتاق اصناف، سازمان زندانها، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تشکیل شود و هماهنگی‌هایی صورت گیرد.
در پایان جا دارد مسئولین شهرداری و آب و فاضلاب هر چه زودتر نسبت به تهیه در پوشهای کامپوزیت که غیرقابل بازیافت و سرقت می‌باشند اقدام کنند تا مشکلات مردم در این زمینه مرتفع شود.
اهواز- عبدالحمید گل افشان