kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

قرارداد بسته بنگستان لالی به ارزش 69 میلیون یورو امضاء شد



اهواز- خبرنگار کیهان:
با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرارداد بسته بنگستان لالی به ارزش 69 میلیون یورو میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دو شرکت ملی حفاری ایران و جهان پارس امضا و مبادله شد.
همزمان امضاء و مبادله بسته‌های مربوط به نگهداشت و افزایش تولید شش میدان نفتی دیگر، به امضا مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و مدیر عامل شرکت جهان پارس رسید.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه امضا این قراردادها اظهار کرد: قرارداد بسته لالی بنگستان که در ناحیه مسجد سلیمان در شمال استان خوزستان به ارزش 69 میلیون یورو توسط این شرکت و شرکت جهان پارس اجرا می‌شود شامل دو بخش تحت‌الارض و سطح‌الارض است که مدت انجام آن دو سال تعیین شده است.
وی افزود: این بسته مشتمل بر حفاری و تکمیل 5 حلقه چاه، ساخت موقعیت چاه، اردوگاه، جاده دسترسی، خطوط آبرسانی، تسهیلات سرچاهی و در سطح الارض، بهینه‌سازی سیستم تفکیک، توسعه چند راهه و احداث خط لوله 12 اینچ از واحد جدید لالی بنگستان به مارون- 1 و بازرسی و تعمیرات خطوط لوله می‌باشد و 4 درصد از مبلغ قرارداد به بخش مسئولیت‌های اجتماعی
اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه دو پروژه مربوط به توسعه میدان نفتی گچساران و میدان نفتی بالارود به این شرکت واگذار شده که پروژه بالارود و بنگستان لالی به طور مشترک با شرکت جهان پارس صورت می‌پذیرد، گفت: شرکت ملی حفاری همچنین در چارچوب همکاری با چند شرکت بخش خصوصی عملیات حفاری و ارایه خدمات جانبی چند بسته از پروژه‌های پیش گفته را عهده‌دار خواهد بود.
- توسعه بخش بنگستان میان نفتی لالی در فاصله 40 کیلومتری شمال غربی شهر مسجدسلیمان و در مجاورت میدان‌های زیلایی و کبود اجرا می‌شود.