kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

توزیع انسولین در داروخانه‌های همدان



همدان- خبرنگار کیهان:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه انسولین مورد نیاز بیماران از طریق داروخانه‌های منتخب و براساس سهمیه توزیع می‌شود گفت؛ با توجه به وجود تحریم‌ها واردات مواد اولیه دارویی دچار محدودیت شده است.
ایرج خدادادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه انسولین از طریق وزارت بهداشت و براساس آمار ثبت شده بیماران در سامانه معاونت درمان این وزارتخانه توزیع می‌شود افزود: سهمیه براساس موجودی و میزان محموله وارد شده به کشور توزیع می‌شود. وی انسولین را گرانترین داروی وارداتی عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت هر ماه محموله‌هایی را وارد کشور می‌کند لذا در این ایام تعداد قابل توجهی انسولین وارد کشور شده و در آینده نیز واردات آن ادامه دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با ابراز تأسف از اینکه میزان اسنولین توزیعی نسبت به سال قبل کاهش یافته است یادآور شد: باید دست قاچاقچیان دارو را کوتاه کرد تا داروی مورد نیاز به دست بیماران واقعی برسد. وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود تا افراد بیشتری در استان انسولین دریافت کنند خاطرنشان کرد: متأسفانه داد مبتلایان به دیابت در استان روند افزایشی داشته در حالی که با توجه به تشدید تحریم‌ها، امکان وارد کردن میزان مورد نیاز انسولین وجود ندارد.