kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
ترکیه
سازمان فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات ترکیه تحت قانون جدید شبکه اجتماعی، ممنوعیت تبلیغات در توئیتر، پریسکوپ و پینترست را اعلام کرد.



به گزارش ایسنا، قانون جدید شبکه اجتماعی در ترکیه شرکت‌های رسانه اجتماعی را که روزانه بیش از یک میلیون بار بازدید دارند، ملزم می‌کند نمایندگان محلی در ترکیه تعیین کنند. شرکت‌هایی که هنوز نماینده‌ای در ترکیه منصوب نکرده‌اند، اجازه تبلیغات ندارند. فیس بوک روز دوشنبه به شرکت‌هایی پیوست که تاکنون اعلام کرده‌اند در حال انتصاب چنین نماینده‌ای هستند. یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است هم یک ماه پیش اعلام کرد تصمیم گرفته است نماینده‌ای در این کشور منصوب کند.
تصمیم درباره ممنوعیت تبلیغات در توئیتر، اپلیکیشن پخش لایو پریسکوپ و اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس پینترست که از طریق نشریه رسمی اعلام شد، از روز سه شنبه اجرایی می‌شود.
این قانون به مقامات ترکیه اجازه می‌دهد به جای بلاک کردن محتوا که در گذشته انجام می‌دادند، محتوا را از این پلتفرم‌ها حذف کنند.
بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک، یوتیوب و توئیتر ماه‌های پیش در ترکیه به دلیل عدم رعایت قانون جریمه شده بودند. شرکت‌هایی که این قانون را رعایت نکنند، پس از رو‌به‌رو شدن با جریمه و ممنوعیت تبلیغات، در مرحله آخر پهنای باندشان به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و در واقع دسترسی به آنها قطع می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: