kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

صادرات در مرز شیخ صله از سر گرفته شد

فرماندار ثلاث باباجانی با‌ اشاره به کندی ایجاد شده در روند صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق در مرز شیخ صله گفت: روند صادرات از صبح دیروز (چهارشنبه) در مرز این شهرستان از سرگرفته شد.



یدالله شکری اظهار داشت: روز سه‌شنبه به دلیل اختلاف بین صاحبان لیفتراک و بازرگانان عراقی روند صادرات کالا برای مدتی متوقف شد.
وی افزود: لیفتراک‌داران خواهان اعمال افزایش قیمت‌ها بودند و از طرفی نیز تجار عراقی به دلیل کاهش قیمت دینار در مقابل موضوع ایستادگی می‌کردند که بر اساس نشست شورای تامین قرار شد که فعلا افزایش قیمت‌ها اعمال نشود.
فرماندار ثلاث باباجانی افزود: برای برطرف کردن مشکل با کنسولگری ایران و مقام‌های اقلیم کردستان عراق نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.
شکری عنوان کرد: اکنون روند ورود و خروج کالا در مرز شیخ صله بر اساس روال قبلی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه برنامه تکمیل زیرساخت‌های شیخ صله در دستور کار است، گفت: به زودی ۱۵ هکتار به منظور افزایش زیرساخت‌های این مرز به این پایانه  اضافه می‌شود. فرماندار ثلاث باباجانی توضیح داد: اکنون ۱۴سکو تخلیه و بارگیری در مرز شیخ صله مشغول به فعالیت است که تعدادی از آنها در دست تعمیر قرار دارد. شکری افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز اکنون در حال تامین زیرساخت‌های‌ ترددی در این پایانه مرزی است که پس از تکمیل گام موثری در زمینه بهبود زیرساخت‌های شیخ صله برداشته خواهد شد. این بازارچه در صورت تعریض و بهبود جاده می‌تواند از فعالیت قابل‌توجهی در امر صادرات کالا برخوردار شود.