kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

حمایت بنیاد برکت از فعالان صنایع دستی آسیب‌دیده از کرونا

به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، ۳ هزار شغل در حوزه صنایع دستی با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا ایجاد می‌شود.



با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فرآیند ایجاد ۳ هزار شغل با حمایت از یک‌هزار طرح تولید صنایع دستی با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا آغاز شد.
مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: یکی از اقشاری که در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیدند، تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی، گردشگری و بوم‌گردی هستند. بر این اساس، مقرر شد افرادی که از سوی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی معرفی می‌شوند، مورد حمایت قرار گیرند تا کسب‌وکارشان احیا شده و به چرخه تولید بازگردند.
امیرحسین مدنی مناطق هدف این تفاهم‌نامه را ۳۰۰ شهرستان اعلام کرد و افزود: متناسب با نیاز هر یک از معرفی‌شدگان، سرمایه در گردش به آنها تعلق می‌گیرد و تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی بنیاد برکت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به شکل قرض‌الحسنه با تنفس شش ماهه و بازپرداخت ۶۰ ماهه خواهد بود.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، اولویت استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده با آسیب‌دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها است.
وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و با همکاری‌های مشترک، ظرف شش ماه یک‌هزار طرح ‌اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایجاد می‌شود که امکان کسب‌و‌کار برای ۳ هزار نفر را فراهم خواهد آورد.
مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: بنیاد برکت در سال جاری راه‌اندازی ۶۰ هزار طرح در حوزه مشاغل خرد و خانگی را در دستور کار خود قرار داد که تا به امروز ۵۲ هزار طرح راه‌اندازی شده و تا پایان سال، همه ۶۰ هزار طرح برنامه‌ریزی شده محقق خواهد شد.
مدنی ایجاد شغل برای آسیب‌دیدگان از کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: تا به امروز ۱۳ هزار طرح ‌اشتغال‌زایی منجر به ایجاد ۴۰ هزار شغل با محوریت آسیب‌دیدگان از کرونا به بهره‌برداری رسیده است.