kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

سردار سلامی: امروز به جایی رسیده‌ایم که از برجام بی‌نیاز شدیم

فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان امروز گرفتارند حتی اندیشکده‌های خود آنها می‌گویند آنها امروز از درون در حال فروپاشی‌اند و می‌بینید که به جایی رسیده‌ایم که از برجام بی‌نیاز شده‌ایم.


سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی گفت: دستیابی به ابعاد وجود علامه مصباح برای امثال من کار ناممکنی است و بهتر است توصیف این شخصیت‌ها از زبان قرآن صورت گیرد.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه معتقدم گاهی شخص شهید می‌شود و با جان خود با خدا معامله می‌کند، گفت: این شهادت آسان است، سخت نیست. البته دادن جان راحت نیست، اما برای مردان خدا، دادن جان و‌ مال کار سختی نیست.
علامه مصباح شخصیتش شهید شد؛
او همه آبروی خود را به میدان آورد
وی افزود: سخت‌تر از جان دادن، شهید شدنِ شخصیت است. گاهی فردی از لحاظ شخصیت، ذبیح‌الله می‌شود. ذبح الهی نه از جان، بلکه شخصیت. یعنی با آبروی خود با خدا معامله می‌کنند؛ این شهادت سخت است.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه علامه مصباح شخصیتش شهید شد، تصریح کرد: اگرچه ایشان در میدان تن به تن و نزدیک به دشمن جان نداد اما در میدانِ به صحنه آوردن آبرو در دفاع از ولایت، شهید شد و این درجه بالایی از شخصیت است چرا که عالمان دارای درجات بالایی هستند. عالمان صاحب درجات الهی هستند.
سرلشکر سلامی اظهار داشت: آیت‌الله مصباح مصداق «لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ» بود. مردِ شنیدن سرزنش‌ها و نهراسیدن از آن‌ها.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حتی هرگز جسارت دیگران، آیت‌الله مصباح را از مسیر عدالت جدا نمی‌کرد، اظهار داشت: این خصوصیات از او نمونه‌ای زنده و جاودان و پرورش یافته یک‌مکتب که خود نمادی از یک مکتب است ساخته بود.
وی ادامه داد: ولی فقیه، کسی است که همه آرزوهای دشمن را با خود دشمن به سمت گورستان آرزوها هدایت کرده و صاحبان قدرت را از اعمال قدرت، باز داشته است. علامه مصباح از چنین گوهری دفاع می‌کرد.
سرلشکر سلامی تصریح کرد: امروز نایب امام ایستاده و هدایت می‌کند و دشمن سرزمین‌ها را ترک می‌کند؛ پیشانی جبهه وسیع می‌شود و حاج قاسم‌ها طلوع می‌کنند و دشمن خاموش می‌شود، فرار می‌کند و نزول می‌کند.
معمار فشار حداکثری
 شکست خورده است
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز ولی فقیه روح جهاد را در بلاد اسلام زنده کرده است، اظهار داشت: دشمن شکسته است و فشار حداکثری او هم شکست خورده است. معمار فشار حداکثری هم شکست خورده است. رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل به مردی افسرده و شکست خورده شده است و این خلاء همان عنصری را نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها خود بدان معترف هستند، یعنی نداشتن حکمت.
وی با بیان اینکه نظام ما یک قاعده و یک قائمه دارد، تصریح کرد: قاعده نظام ما، مردم و قائمه آن، رهبر است که دشمن بر او متمرکز شده و هرچه بگوید ولو درباره واکسن، جنجال به راه می‌اندازند. چون نمی‌توانند سرچشمه منطق و حکمت و کلام طیبه را تحمل کنند. ولی فقیه تجسم کلمه طیب است و عمل صالح، او را رفعت می‌دهد.
به برجام برگردند یا نه
برای ما فرقی ندارد
سرلشکر سلامی گفت: دشمنان امروز گرفتارند حتی اندیشکده‌های خود آنها می‌گویند آنها امروز از درون در حال فروپاشی‌اند و می‌بینید که به جایی رسیده‌ایم که از برجام بی‌نیاز شده‌ایم و آنها چه به برجام برگردند چه نه، برای ما فرقی ندارد.
به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه افزود: این وعده الهی است که هرچه توطئه کنند به خودشان بازمی‌گردد و امروز می‌بینیم که خود مورد استهزاء و تمسخر عالم قرار گرفته‌اند و همه چیز درباره آنها و ما معنا می‌شود و این ادامه دارد.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی:
صراحت در دفاع از ولایت ویژگی مشترک
حاج قاسم و آیت‌الله مصباح بود
حجت‌الاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی گفت: طرح ولایت یکی از باقیات صالحات علامه مصباح این فرزند تربیت شده مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) است.
وی با بیان اینکه با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب ما از بی‌بصیرتی برخی شخصیت‌های دینی که بر واقعیت‌های خارجی مسلط نبوده‌اند کم ضربه نخوردیم، افزود: آیت‌الله مصباح با شجاعت و صراحت هر آنچه را که تشخیص می‌داد بیان می‌کرد و این در حالی است که برخی بصیرت دارند؛ اما جرات و شجاعت بیان آنچه را که با بصیرت یافته‌اند، ندارند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه وقتی شباهت‌های آیت‌الله مصباح و سردار سلیمانی را می‌بینیم متوجه می‌شویم که هر دوی آنها صراحت داشتند و این خیلی مهم است، گفت: علامه مصباح با تاسی به فاطمه زهرا(س) به ما یاد داد که باید در دفاع از ولایت از خود، فرزند و همه چیز خود گذشت.
حاجی صادقی با‌اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح تسلط فوق‌العاده‌ای نسبت به خطر‌ها و تحریف‌های تهدیدکننده جامعه داشت، اضافه کرد: او خیلی از مسائل را که از قبل برای دیگران مشخص نبود افشا می‌کرد و بنده این تشخیص بالای علامه را فقط در سایه افاضه الهی می‌دانم.