kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
سردار سلامی:

برد موشک‌‌های مقاومت فلسطین به 160 کیلومتر رسیده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز همه سرزمین‌های اشغالی زیر برد موشک‌های مقاومت فلسطین است.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی به بررسی مهمترین اوضاع منطقه به ویژه نبرد مقاومت اسلامی فلسطین با اشغالگران صهیونیست پرداخت.
وی افزود: جریان داعش با شارژ ایدئولوژیک و تسلیحاتی آمریکا ایجاد شد تا دولت بزرگ عراق را تجزیه کنند. آمریکا به دنبال این بود تا با کمک دولت‌های مرتجع، نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران کاهش یابد.
سلامی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصری که در اهداف حمله به غزه قرار داشت، نوسازی یک تصویر جدید از قدرت رژیم صهیونیستی است، ابراز داشت: اتفاق مهمی که در جریان مقاومت فلسطین افتاده، درون‌زا شدن قدرت نظامی آنها است. شاید تا جنگ‌های قبلی بخشی از توان نظامی مقاومت عاریتی بود اما امروز آنها به توانایی تولید قدرت رسیده‌اند که پرتاب صدها فروند موشک و راکت در بردهای مختلف به رژیم صهیونیستی نشانگر آن است.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: وقتی مقاومت به حیفا موشک شلیک می‌کند یعنی برد موشکی مقاومت اسلامی به 160 کیلومتر رسیده است و این یعنی تمام مساحت رژیم صهیونیستی زیر برد موشک‌های مقاومت اسلامی فلسطین قرار دارد.
وی اظهار داشت: امروز تمام ساکنان مستقر در سرزمین‌هایی اشغالی به صورت یکسان احساس ناامنی می‌کنند و کل سرزمین‌های اشغالی به یک محیط امنیتی تبدیل شده است. دیگر این رژيم صهیونیستی نیست که بخواهد اراده کند سرزمین‌های اشغالی امن باشد بلکه امنیت آن در معادله‌ای است که یک طرف آن حزب‌الله قدرتمند و آماده طوفان در سرزمین‌های اشغالی است که همه قدرت تخریب و دقت سلاح‌های آن را می‌دانند و متغیر دیگر این معادله مقاومت فلسطین است که با تاکتیک، تکنیک و فناوری‌ها، موشک، راکت‌ها و سلاح‌های جدید 11 تانک این رژیم را منهدم و 48 تانک را آسیب رسانده است.
سلامی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: با وجود تکنولوژی و تجهیزات و اقدامات اطلاعاتی فراوان رژیم صهیونیستی چگونه صدها کیلومتر تونل حفر شده و فلسطینی‌ها ایده‌های خود را از فکر به قدرت در زمین تبدیل می‌کنند و اسرائیلی‌ها هنوز نتوانسته‌اند هیچ یک از کادرهای اصلی مقاومت را شهید کنند و یا انبارهای انباشته از راکت‌ها و موشک‌ها را کشف و حتی قسمت اعظمی از تونل‌ها را منهدم کنند؟ این نشان می‌دهد مقاومت اسلامی فلسطین به بلوغ اطلاعاتی رسیده که توانسته قدرت اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این که قدرت مقاومت اسلامی فلسطین ملهم از جمهوری اسلامی ایران است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای احیای نهضت مقاومت فلسطین و جلوگیری از تسلط خون‌بار صهیونیست‌ها به جهان اسلام از هر کوششی تاکنون دریغ نکرده است. منطق جمهوری اسلامی ایران این بوده که قدرت در هر گوشه جهان اسلام بعد درون‌زا پیدا کند نه به عاریت گرفتن قدرت و این اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: امروز فلسطین یک موضوع، پدیده و اعتبار و برند جهانی است و قدرت‌های بزرگ در مقابل مقاومت فلسطین حقیر و کوچک شده‌اند. رژیم صهیونیستی فقط آتش می‌ریزد و مردم را می‌کشد و قدرت آفرینش منفعت سیاسی ندارد.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا، منطق قدرت را می‌فهمند نه قدرت منطق را و فقط در مقابل قدرت احترام می‌گذارند و امروز نیز حزب‌الله و همه گروه‌های مقاومت موازنه وحشت و خطر را برقرار کرده‌اند که این راه محو رژیم صهیونیستی است.
به گزارش فارس سردار سلامی در پایان تصریح کرد: حتماً کرانه باختری هم فرایند نوار غزه را طی خواهد کرد و حتماً مسلح و میدان درگیری خواهد شد البته الان آنها با سنگ می‌جنگند اما غزه هم با سنگ می‌جنگید که الان به موشک و پهپاد دست یافته و آنجا هم این اتفاق می‌افتد.