انتقاد نماینده مجلس از تجملگرایی در تبلیغات تلویزیونی(اخبار ادبی و هنری)
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد صداوسیما در تبلیغ کالا اظهار کرد: رسانه ملی نباید شیوه غلط را در تبلیغات بازرگانی خود پیش بگیرد.
به گزارش سینماپرس، محمد حسننژاد نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه رسانه ملی در برخی تبلیغات خود، کالاهایی را نمایش میدهد که به علت عدم وجود کیفیت، ارائه آن از طریق ارسال پستی صورت میگیرد لذا لازم است سازمان صداوسیما به شناسنامهدار بودن کالاها و معتبر بودن کارخانهها توجه کند. وی در ادامه با تأکید بر اینکه رسانه ملی در انحصار کالای خاصی نیست، گفت: رسانه ملی صرفا یک فرصت برای معرفی و به نمایش گذاشتن کالای تولیدکنندگان و در نهایت به فروش رفتن کالاها در اثر شناخته شدن آن است لذا باید در استاندارد بودن این کالاها دقت لازم صورت گیرد. برای مثال یک برند روغن نباتی را میشناسم که در تلویزیون تبلیغات وسیعی دارد اما حتی یک واحد تولیدی هم ندارد و به شرکتهای دیگر تولید روغن سفارش میدهد با اسم برند او روغن تولید کنند و هزینهاش را به آنها میپردازد، لذا این از آن دست مواردی است که صداوسیما باید دقت بیشتری نسبت به آنها داشته باشد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان به یکی دیگر از مشکلات موجود در عرصه تبلیغات بازرگانی صداوسیما اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه ۹۰ درصد محتوای تبلیغات بازرگانی و فیلم و سریالهای صداوسیما را تجملگرایی گرفته است.