kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

صیانت از دستاوردهای صنعت هسته‌ای با کاهش تعهدات برجامی

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بابل با تأکید بر الزام دولت به اجرای مصوبه کاهش تعهدات برجامی گفت: تصویب این طرح از زیاده خواهی و گستاخی کشورهای غربی جلوگیری می‌کند.




علی کریمی ‌فیروزجایی، در گفت‌وگو با مهر با‌ اشاره به تصوب مصوبه کاهش تعهدات برجامی گفت: تصویب این طرح به معنای خروج از برجام و توقف تداوم دیپلماسی خردمندانه با دنیا نیست.
‏دبیر هیئت ‌رئیسه مجلس یازدهم اهمیت اجرای این طرح را در حفظ اقتدار صنعت هسته‌ای یاد‌آور شد و افزود: هدف عمده این مصوبه صیانت از دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای است که طی سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفت.
‏نماینده مردم بابل دکترین جمهوری اسلامی ایران در صنعت هسته‌ای را توجه به جنبه صلح‌آمیز و سازنده آن دانست و افزود: بر اساس مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌همه کشورهای عضو و از جمله کشور ما حق فعالیت صلح آمیز در این عرصه را دارند.
فیروزجایی رویکرد جدید خانه ملت در پرونده هسته‌ای را صیانت از دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای بر اساس آموزه‌های انقلابی و رهبری عنوان و تصریح کرد: کوتاه آمدن از حقوق مسلم کشور در این عرصه به معنای تسلیم در برابر اراده غیرقانونی و خواسته‌های نامشروع غربی‌ها است.
‏دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر عضویت ایران در برجام خاطرنشان کرد: مصوبه جدید مجلس هرگز به معنای خروج از برجام و مخالفت با تداوم دیپلماسی در این عرصه نیست.
‏این مسئول با تأکید بر عزم قاطع مجلس در حفظ اقتدار صنعت هسته‌ای گفت: مجلس در چارچوب مصالح پایدار انقلاب و اصول حکمت، عزت و مصلحت از منافع مهم کشور در این عرصه صیانت خواهد کرد.
‏کریمی‌فیروزجایی حق مسلم نمایندگان ملت در زمینه قانونگذاری در تمام سطوح حکمرانی را یادآور شد و افزود: مماشات با سیاست پیشگان غربی در پرونده هسته‌ای به پایان رسیده است.
‏عضو هیئت‌ رئیسه مجلس با تجلیل از تلاش دستگاه دیپلماسی گفت: دولت باید راهبردهای ‌ترسیمی مجلس را در تحقق اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای در دستور کار قرار دهد.
‏این نماینده مجلس با‌ اشاره به اهمیت مصوبه جدید خانه ملت یادآورشد: کاهش تعهدات داوطلبانه در برجام هیچ خدشه‌ای به روند گفت‌وگوهای دیپلماتیک و پیگیری‌های حقوقی در این عرصه وارد نمی‌کند.