kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

راننده صهیونیست دیوانه‌وار 7 فلسطینی را با اتوبوس زیر گرفت

یک صهیونیست با اتوبوس خود، کارگران فلسطینی را در ایست و بازرسی «بیت لحم» زیر گرفت و با این اقدام خود، دو فلسطینی را به شهادت رساند و پنج فلسطینی دیگر را مجروح کرد.



طی روزهای گذشته حملات دیوانه وار شهرک نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین شدت گرفته است. چند روز پیش، یک شهرک نشین چند زن و کودک را در کرانه باختری زیر گرفت. این جنایت در بیت لحم نیز تکرار شد؛ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک اتوبوس متعلق به رژیم صهیونیستی دیروز ده‌ها کارگر فلسطینی را در ایست بازرسی شمالی «بیت لحم» در کرانه باختری اشغالی زیر گرفت. این کارگران که برای رفتن به محل کار خود، در این ایست و بازرسی تجمع کرده بودند، با خروج اتوبوس از مسیر، زیر گرفته شدند. در این حادثه تروریستی، دو فلسطینی شهید و پنج نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع خبری اعلام کردند، تعداد فلسطینی‌هایی که در این حادثه زخمی شدند، حدود ۱۵ نفر است و افراد مجروح به بیمارستان «هداسا عین کارم» و «شعاری تصیدق» قدس منتقل شده‌اند. شاهدان عینی می‌گویند، راننده اتوبوس در نزدیکی ایست بازرسی بیت لحم دچار سردرگمی شد و نتوانست خودرو را متوقف کند و همین موضوع باعث شد کنترل اتوبوس را از دست بدهد و شماری از کارگران را در مسیر خود زیر بگیرد. راننده این اتوبوس رژیم صهیونیستی، که ساکن قدس است، خود را به پلیس این رژیم تسلیم کرده است. پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید عوامل و انگیزه این حادثه را بررسی می‌کند، زیر گرفتن فلسطینیان با خودرو، بار‌ها به بهانه‌های مختلف رخ داده، اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است. خبر دیگر اینکه، رژیم صهیونیستی همچنان به سیاست عدم تحویل پیکر شهدای فلسطینی به خانواده‌هایشان ادامه می‌دهد. پایگاه خبری «عرب-۴۸» به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد، رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۶‌،پیکر ۶۸ شهید فلسطینی را گروگان گرفته است. به گزارش این روزنامه، در میان این شهدا، 17 نفر آغاز سال جاری میلادی و دو نفر نیز طی ماه جاری به شهادت رسیده‌اند.
با وجود اینکه آمار دقیقی از تعداد واقعی پیکر شهدای به گروگان گرفته شده فلسطینی وجود ندارد، خود منابع صهیونیستی می‌گویند که شمار آنها، صدها نفر است. بنا بر این گزارش، دولت صهیونیستی طی چهار سال اخیر، سیاست‌های سرسختانه‌تری نسبت به آزاد‌سازی پیکر شهدای فلسطینی در پیش گرفته است. این رژیم مدعی است که این افراد، مشکوک به انجام عملیات علیه اهداف اسرائیلی بوده‌اند. در واقع، این رژیم در تلاش است که برای آزادی جسد دو تن از سربازان خود که در جریان حمله به غزه در سال 2014، کشته شده بودند، به حماس اعمال فشار کند و به همین دلیل، پیکر شهدای فلسطینی را تحویل نمی‌دهد. به گزارش یک روزنامه صهیونیستی، در میان پیکرهای شهدای فلسطینی، پیکر هفت اسیر نیز دیده می‌شود. این افراد پس از تحمل یک دوره بیماری در زندان‌های صهیونیستی، به شهادت رسیده‌اند.