kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴

جایزه شهید قاسم سلیمانی در جشنواره سینما حقیقت(اخبار ادبی و هنری)

در چهاردهمین جشنواره مستند «سینما حقیقت» به بهترین اثر با موضوع تبیین نقش سردار دل‌ها، جایزه قاسم سلیمانی اهدا می‌شود.



محمد حمیدی مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» در نشست خبری این جشنواره گفت: رویدادهای بزرگ دنیا را رصد کردیم و تصمیم گرفتیم جشنواره را برگزار کنیم و به سراغ تجربه تازه برویم. با تصمیمی ‌که در سازمان سینمایی شکل گرفت، قرار شد سامانه‌های جامع به این سمت حرکت کند. جشنواره کودک در این مسیر پیشتاز بود و جشنواره سینما حقیقت هم بر اساس برگزاری به‌صورت کاملاًً اینترنتی
شکل گرفت.
حمیدی مقدم تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت تولید ما انتظار نداشتیم آثاری به دبیرخانه ارسال شود ولی وقتی با تاخیر فراخوان دادیم، ما با افزایش سه تا چهار درصدی ارسال آثار مواجه شدیم. بعد از این اتفاق و ثبت‌نام فیلم‌ها قرار شد شوراهای انتخاب کارشان را شروع کنند قرار شد امسال هم شکل مشاوره و انتخاب صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل با توجه به شیوع کرونا و متوقف شدن سفرها، تصمیم گرفتیم رقابت را از این بخش حذف کنیم ولی با توجه به‌ اشتیاق فیلمسازان و ارتباط ویژه با سینمای دنیا تصمیم گرفتیم مهم‌ترین فیلم‌های سال گذشته و امسال در جشنواره به نمایش دربیاید اما این بخش به شکل غیررقابتی باشد.
حمیدی ‌مقدم ادامه داد: برای ادای احترام بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌هایی در نظر گرفتیم که روزی را ویژه آنها طراحی می‌کنیم. هر هفت روز جشنواره به نام یک بزرگ عرصه مستند است.
دبیر جشنواره درباره ادای احترام به سردار سلیمانی در این دوره گفت: با توجه به مسائلی که در سال گذشته و امسال رخ داد، یک جایزه ویژه برای بهترین فیلم مستند در زمینه تبیین نقش سردار حاج قاسم سلیمانی اهدا خواهد شد. در بخش بین‌الملل هم اتفاق جدیدی را شاهدیم. دوستان من موفق شدند با بزرگان سینمای مستند دنیا ارتباط بگیرند و در این زمینه کارگاه‌های آموزشی جذابی را خواهیم داشت.