kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

سرقت800 میلیونی 2 خانم «بلاگر» از مرد جواهرساز با داروی خواب آور

رئيس پليس پيشگيري پايتخت از دستگیری یکی از دو عامل سرقت از یک جواهرساز خبر داد.



 به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: حدوداً سه ماه قبل در پرونده اي كه به كلانتري 153 شهرك ولي عصر ارجاع شد، خانمي 26 ساله به همراه دوستش با انجام طرح دوستي با مرد جواهر ساز در فرمانيه و خوراندن داروي خواب آور به وي حدود 8 میلیارد ريال طلا و جواهر از وي سرقت کردند.
موقوفه اي با بيان اينكه طبق بررسي‌ها مشخص شده است كه سارقان پس از نشستن در خودرو مرد جواهر ساز به بهانه انجام تبليغات در پيج اينستاگرامشان با راننده طرح دوستي پياده مي كنند، افزود: اين دو دختر با خوراندن آبميوه اي كه حاوي مقدار زيادي داروي خواب آور بود مرد را بيهوش كرده و با برداشتن كليد كارگاه وي واقع در شهرك ولي عصر اقدام به سرقت طلا و جواهرات موجود در كارگاه مي نمايند. وی ادامه داد: در بررسي‌هايي اوليه توسط تيم عمليات كلانتري 153 مشخص شد اين دو خانم از بلاگرهاي اينستاگرام هستند که با شناسايي طعمه‌هاي خود اقدام به سرقت به اين روش مي نمايند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت گفت: با اخذ دستورات قضايي، شناسايي مخفيگاه آنان در دستور كار تيم عمليات كلانتري 153 قرار گرفت و طي اقدامات فني و پليسی يكي از سارقان كه به گفته خودش طراح اصلي نقشه سرقت از مرد جواهر فروش بود دستگير شد. با اعترافات انجام شده در مورد سرقت به اين روش و كشف بخشي از اموال مسروقه به ارزش 6 میلیارد ريال ضمن معرفي فرد دستگير شده به مرجع قضايي تحقيقات درخصوص دستگيري همدست اين خانم ادامه دارد.  موقوفه اي به شهروندان توصيه کرد؛ با درس گيري از اين قبيل اتفاق‌ها، مراقب افراد بيگانه و تعارف‌هاي مواد خوراكي از سوي آنها باشند تا طعمه سارقان قرار نگيرند.