kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
با حضور رئیس ‌قوه قضائیه برگزار شد

شکرانه بهره‌برداری از ۱۵۰ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد ۳۰۰ هزار شغل تا پایان سال ۹۹ توسط این ستاد خبر داد.

به گزارش کیهان، صبح دیروز با حضور رئیس ‌قوه قضائیه و رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مراسم شکرانه بهره‌برداری از 150هزار شغل در نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.
در ابتدای این مراسم آیت‌الله سیدابراهیم رئیس ی در بازدیدی یک ساعته از بخش‌های مختلف نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام دیدن کرد و از نزدیک در جریان دستاوردهای ستاد در بخش‌های مختلف ‌اشتغالزایی، تولید دارو، تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی ضدکرونایی، روش‌های تحقیقی واکسن کرونا و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.
رئیس ‌قوه قضائیه پس از این بازدید گفت: اقدامات ارزشمندی که ستاد اجرایی در کشور انجام داده، جلوه‌ای از تحقق شعار «ما می‌توانیم» و اجرایی‌ کردن گام‌ دوم انقلاب اسلامی است.
رئیسی افزود: رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام ثابت کرده با در کنار هم قرار دادن فکر و اندیشه و مدیریت جهادی، می‌توان بزرگ‌ترین مشکلات را با کمک نیروهای جوان از سر راه برداشت.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده ستاد در حوزه مبارزه با کرونا و ایجاد ‌اشتغال، شگفت‌انگیز و قابل تقدیر است، اظهار داشت: اقدامات بزرگی در ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص تولید واکسن کرونا صورت گرفته که دولت و وزارت بهداشت باید درخصوص حمایت و به نتیجه رسیدن آن تسریع کنند؛ باید جلوی افزایش میزان تلفات این بیماری را در کشور گرفت و اجازه نداد که در اقدامات علمی صورت‌گرفته، ثانیه‌ای وقفه و تأخیر غیرمنطقی ایجاد شود.
رئیس ‌قوه قضائیه ادامه داد: همت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد 150 هزار شغل واقعی در کشور طی چندماه و وعده ایجاد 300 هزار شغل طی یک سال آن هم با اولویت آسیب‌دیدگان کرونا، نشانه زمان‌شناس بودن این مجموعه و درک مشکلات کشور دارد.
رئیسی با بیان اینکه یکی از محورهای تعیین‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، محرومیت‌زدایی است، گفت: فقر محصول بی‌عدالتی‌های اجتماعی است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت می‌تواند فقر، تبعیض و فساد را از بین ببرد، افزود: اجرای عدالت در تمامی بخش‌ها باید به وقوع بپیوندد؛ عدالت در اجرای قانون و همچنین عدالت در توزیع امکانات و ظرفیت‌ها بسیار مهم است.
ایجاد 150 هزار شغل یعنی جلوگیری از هزاران جرم و پرونده در کشور
رئیس ‌قوه قضائیه با بیان اینکه ایجاد ‌اشتغال در کاهش ورود پرونده به عدلیه تاثیرگذار است، گفت: یکی از راه‌های مهم پیشگیری از وقوع جرم، افزایش تولید و ایجاد ‌اشتغال است و ایجاد 150 هزار شغل یعنی جلوگیری از هزاران جرم و پرونده در کشور.
رئیسی اظهار داشت: در برخی کشورهای اروپایی، اقتصاد دریایی بیش از ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی‌شان را از آن خود کرده، اما در برخی نقاط کشور ما با وجود ظرفیت‌هایی مثل دریا و معدن و زمین هنوز مددجوی کمیته امداد وجود دارد؛ بنابراین باید مجموعه‌ای توانمند، نیروی کارآمد را برای فعال شدن تولید و ‌اشتغال به کار بگیرد.
قول ایجاد 300 هزار شغل
تا پایان سال
در ادامه این مراسم رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام با ‌اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز ۱۵۰ هزار شغل با استفاده از ظرفیت ۳۵ هزار طرح به بهره‌برداری رسیده است، گفت: قول می‌دهیم تا پایان سال به وعده‌ای که داده‌ایم، عمل کنیم و ۳۰۰ هزار شغل را با استفاده از ظرفیت ۱۰۰ هزار طرح ایجاد کنیم.
محمد مخبر با‌ اشاره به اینکه با ایجاد این ۱۵۰ هزار شغل، ۱۷ درصد از گوشت قرمز کشور یعنی ۲۶ هزار تن و ۹ هزار تن گوشت سفید تأمین می‌شود، افزود: با فعالیت‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان امام از واردات بسیاری از محصولات جلوگیری شده است.
مخبر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث پیشرفت و تفاوت پیشرفت با توسعه را مطرح کرده‌اند اما متاسفانه در کشور به مسائلی که ایشان مطرح می‌کنند، سطحی نگاه می‌شود و نگاه عمقی نداریم. اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص سبک زندگی توجه نکنیم، آسیب‌های جدی به وجود خواهد آمد.
وی با تأکید بر مسئله عدالت، گفت: مشخصه یک نظام اسلامی، برقراری عدالت است؛ تمامی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام در راستای برقراری عدالت است.
رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه اساسی‌ترین مسئله در زمینه عدالت، عدالت اقتصادی است، اظهار داشت: اگر عدالت اقتصادی در جامعه حاکم نشود، با وجود اجرای دیگر مولفه‌های عدالت در جامعه، با مشکل مواجه می‌شویم.
مخبر تاکید کرد: اگر ظرفیت‌های لازم به وجود بیاید، این آمادگی را در کشور می‌بینم که هر سال یک میلیون ‌اشتغال خرد و جدید ایجاد شود.
وی با مهم دانستن موضوع دانش‌بنیان، افزود: پیش‌بینی شده تا دو سال دیگر، ۶۰ درصد اقتصاد در اختیار اقتصاد دیجیتال قرار بگیرد؛ ابزار اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و سخت‌افزار نیست بلکه ابزار مهم این اقتصاد، نخبگان و مردم هستند.