kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

انتقاد از تبلیغ شبکه‌های اجتماعی غربی در برخی برنامه‌های تلویزیون(اخبار ادبی و هنری)

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما از تبلیغ شبکه‌های اجتماعی غربی توسط برخی برنامه‌های تلویزیونی انتقاد کرد.

محمدحسین صوفی دبیر شورای نظارت بر صداوسیما به تسنیم گفت: اگر در برنامه‌ای آدرس اینستاگرام را نمایش بدهند و یا کانال تلگرامی ‌یک برنامه از آنتن تبلیغ شود، این کار زیبنده و در شأن رسانه‌ ملّی نیست.
وی با‌ اشاره به اینکه ضرورتی وجود ندارد که در برنامه‌های تلویزیونی به معرفی اینستاگرام بپردازیم، خاطرنشان کرد: صداوسیما باید به‌گونه‌ای عمل کند که هیچ‌گونه شائبه‌ای در بین اقشار مختلف مردم ایجاد نشود که این رفتار در جهت منافع و مصالح رسانه ملّی نیست. پیام‌رسان‌های داخلی را تبلیغ کند و البته پیام‌‌رسان‌های داخلی هم باید تقویت شوند و سرعت و کیفیت‌شان بهبود پیدا کند. واقعاًً در برنامه‌هایمان ضرورتی به معرفی اینستاگرام نداریم. البته در جایی گفتم تبلیغ نکنند و نمی‌خواهم بگویم استفاده نکنند، باید از هر وسیله و ابزاری برای بهتر دیده شدن برنامه‌شان بهره ببرند اما اینکه در برنامه‌هایمان به‌گونه‌ای تبلیغ کنیم انگار آن ابزار ارجح است بر رسانه، حتماً پذیرفته نیست.