kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان :

فتنه‌گران در تمامی انتخابات رد صلاحیت می‌شوند

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان، فعالیت در فتنه را یکی از معیارهای اصلی این شورا در احراز صلاحیت افراد در تمامی انتخابات آینده دانست.


عباسعلی کدخدایی، مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در خصوص یکی از معیارهای احراز صلاحیت افراد در این شورا گفت: فتنه،‌حضور در فتنه و حمایت از فتنه در آن مقاطع تاریخی یک معیار برای شورای نگهبان است و بنابراین در تمام انتخابات آینده شورای نگهبان این را ملاک و معیار بررسی‌هایش قرار خواهد داد.
وی افزود: وقتی شورای نگهبان به یک جمع‌بندی می‌رسد و اسناد و مدارک گویا، مستدل و مستندی وجود دارد، انتظار دارد که کسی برخلاف رای شورای نگهبان اصرار نکرده و نظر دیگری را اعلام نکند. البته بنده گاهی اوقات شاهد بودم که برخی افراد واقعا اصرارهای بی‌جهتی علی‌رغم اینکه پرونده فرد مورد نظر خیلی گویا و مستند بوده است، داشته‌اند، اما مراجعه و اصرار می‌کردند که شما اینها را نادیده بگیرید و یا اینها را کنار بگذارید.
البته یکی دو مورد تهدید هم یادم هست، گاهی اوقات تهدید اینگونه بود که مثلا آن فرد زنگ می‌زد و می‌گفت اگر این کار انجام نشود، من استعفا می‌دهم. این موارد را در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و ما گفته‌ایم اگر می‌خواهید استعفا بدهید یا ندهید دست خودتان است، اما اینکه نسبت به رای شورای نگهبان، علی‌رغم وجود مدارک و مستندات، اصرار می‌کنید که این رای تغییر کند، این خواسته نابجا است و مشروع نیست. شورای نگهبان وظیفه دینی، ملی و قانونی دارد که معمولا همه اعضا در همه ادوار نسبت به این مسائل دقت داشته‌اند و گوششان به این تهدیدها و فشارها عادت کرده بود و خیلی توجهی نمی‌کردند.
به گزارش تسنیم، کدخدایی با اشاره به هجمه‌های دشمنان به شورای نگهبان و کینه معاندین نظام از شخصیت آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: استنباط بنده این است که حضرت آیت‌الله جنتی یک فرد الهی است که تلاش‌شان این است که همه کارهایشان بر اساس معیارهای شرعی باشد.
البته این را فقط بنده عرض نمی‌کنم، تمام کسانی که با ایشان کار می‌کنند، از نزدیک ایشان را می‌شناسند، در رفتار شخصی و اداری‌شان واقعا ملاک و میزان برای ایشان موازین اسلامی و شرعی است. طبیعی است یک چنین شخصی مورد هجوم تهمت‌ها، افتراها و مباحث مختلف دشمنان هستند.
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: مهم این است که هیچ‌کدام از این تلاش های دشمن و بدخواهان کوچکترین اثری در رفتار ایشان نداشته و ندارد، زیرا ایشان ملاکشان اسلامی و موازین شرعی است و با تشخیص خودشان و کارشناسان آنچه را که تشخیص بدهند اسلامی است، انجام می‌دهند. برای ایشان تفاوتی نمی‌کند گاهی اوقات همین مطالبی را  که شما می‌گویید در گذشته که مسئولیت داشتم، در اختیار ایشان قرار می‌دادم به ایشان عرض می‌کردم و می‌گفتند که برای ما اهمیتی ندارد. اصلا توجهی به این مسئله نمی‌کنند و اعتنایی نمی‌‌کنند که دشمنان چه می‌‌گویند و تهمت‌ها چیست. خودشان می‌‌گویند که این تهمت‌‌‌ها هیچکدام صحت ندارد در جهت تخریب شخصیت ایشان است. ایشان هیچ توجهی به این مسئله ندارند و از کنار آن عبور می‌‌کنند. ایشان واقعا انسان الهی به مفهوم واقعی هستند.