kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

آغاز فصل فراموشی وعده‌های رئیس سازمان سینمایی(اخبار ادبی و هنری)

اظهارات اخیر حجت الله ایوبی در تأیید برخی از فیلم‌های غیراخلاقی، با سیاست‌های اعلام شده از سوی وی در تضاد است.


به گزارش خبرنگار کیهان، رئیس سازمان سینمایی در نخستین نشست خبری خود در تاریخ دوم تیر سال جاری، حمایت از فیلم‌هایی با مضامین دینی و دفاع مقدسی را در اولویت سیاست‌های این سازمان معرفی کرد. این درحالی است که تاکنون نه تنها هیچ نشانه‌ای دال بر حمایت از این گونه آثار در عملکرد سازمان سینمایی مشاهده نشده بلکه برخی رفتارها، گویای حمایت صریح سازمان سینمایی از برخی آثار غیراخلاقی است.
به طور مثال، حجت الله ایوبی روز 11 مرداد در گفت وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از بدون اشکال بودن یکی از فیلم‌های توقیف شده خبر داد. این درحالی است که فیلم مورد تأیید وی، یکی از غیراخلاقی‌ترین آثار سینمایی پس از انقلاب است و تصریح رئیس سازمان سینمایی در بدون اشکال بودن این اثر، حمایت آشکار از آن فیلم محسوب می‌شود. همچنین در دور جدید صدور مجوز نمایش آثار سینمایی، نام فیلمی دیده می‌شود که به طور آشکار به ترویج فحشا می‌پردازد و تصویری موهن و جعلی از واقعیت‌های اجتماعی در ایران را نمایش می‌دهد.
حمایت و دادن مجوز به این گونه آثار، علاوه بر اینکه با سیاست‌ها و وعده‌های اعلام شده از سوی حجت الله ایوبی در تضاد است، از منظر قانون و معیارهای مدنظر نظام جمهوری اسلامی در عرصه سینما نیز قابل پذیرش نیست.