مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:
راهآهن چابهار- زاهدان موجب تحول در حمل و نقل کالا میشود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل و افتتاح کامل راهآهن چابهار- زاهدان علاوه بر تحول محور شرق و توسعه حمل و نقل سالانه یکهزار تن کالا را از بندر چابهار به کشور و کشورهای همجوار جابهجا میکند.
خیرالله خادمی در مراسم ریلگذاری راهآهن چابهار- زاهدان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: تأثیرات اقتصادی و نوع مهندسی در پروژه راهآهن بینظیر است و در این ابرپروژه ۳۵ کیلومتر پلسازی، انجام میشود.
وی گفت: این طرح به طول یکهزار و۴۵۰ کیلومتر از چابهار به سرخس در قالب سه اولویت اتصال چابهار به زاهدان و اتصال مرکز استان به بیرجند و مشهد است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به وضعیت بزرگراههای سیستان و بلوچستان افزود: حدود ۳۰۰ کیلومتر با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از چابهار به جاسک در حال انجام است بهطوری که ۲۰۰ کیلومتر آن به مناقصه رفته که منتهی به چابهار میشود و بعد از آن چابهار به کنارک و چابهار به جاسک نیز انجام و ساکنان نوار ساحلی از راه استاندارد بهرهمند میشوند. وی ادامه داد: برای ۶۴۵ کیلومتر بزرگراه منتهی به بندر چابهار بیشاز سه هزار میلیارد تومان نیاز است تا چابهار علاوه بر ریل، توسعه جادهای هم داشته باشد تا بتوان توسعه روابط با کشورهای همجوار را تقویت کرد.
خادمی بیان کرد: همچنین بزرگراه زاهدان به طرف زابل به طول ۲۰۰ کیلومتر در چهار قطعه در حال انجام است که برخی از این قطعهها افتتاح شده و بقیه نیز افتتاح میشود.
وی تصریح کرد: راه چابهار به زاهدان در ۶ قطعه کارهای عمرانی و راهسازی آن در حال انجام است و طول بزرگراههای این استان هماینک چهار برابر شده است. به گفته نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در پروژه راهآهن چابهار- زاهدان، بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پیشرفت حدود ۴۳ درصدی خط ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده که این خط در آیندهای نزدیک آماده افتتاح خواهد شد.
احمد نوذری بیان کرد: این پروژه در هشت قطعه و با مبلغ اولیه ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان در حال اجراست.
خیرالله خادمی در مراسم ریلگذاری راهآهن چابهار- زاهدان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: تأثیرات اقتصادی و نوع مهندسی در پروژه راهآهن بینظیر است و در این ابرپروژه ۳۵ کیلومتر پلسازی، انجام میشود.
وی گفت: این طرح به طول یکهزار و۴۵۰ کیلومتر از چابهار به سرخس در قالب سه اولویت اتصال چابهار به زاهدان و اتصال مرکز استان به بیرجند و مشهد است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به وضعیت بزرگراههای سیستان و بلوچستان افزود: حدود ۳۰۰ کیلومتر با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از چابهار به جاسک در حال انجام است بهطوری که ۲۰۰ کیلومتر آن به مناقصه رفته که منتهی به چابهار میشود و بعد از آن چابهار به کنارک و چابهار به جاسک نیز انجام و ساکنان نوار ساحلی از راه استاندارد بهرهمند میشوند. وی ادامه داد: برای ۶۴۵ کیلومتر بزرگراه منتهی به بندر چابهار بیشاز سه هزار میلیارد تومان نیاز است تا چابهار علاوه بر ریل، توسعه جادهای هم داشته باشد تا بتوان توسعه روابط با کشورهای همجوار را تقویت کرد.
خادمی بیان کرد: همچنین بزرگراه زاهدان به طرف زابل به طول ۲۰۰ کیلومتر در چهار قطعه در حال انجام است که برخی از این قطعهها افتتاح شده و بقیه نیز افتتاح میشود.
وی تصریح کرد: راه چابهار به زاهدان در ۶ قطعه کارهای عمرانی و راهسازی آن در حال انجام است و طول بزرگراههای این استان هماینک چهار برابر شده است. به گفته نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در پروژه راهآهن چابهار- زاهدان، بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پیشرفت حدود ۴۳ درصدی خط ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده که این خط در آیندهای نزدیک آماده افتتاح خواهد شد.
احمد نوذری بیان کرد: این پروژه در هشت قطعه و با مبلغ اولیه ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان در حال اجراست.