kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

حوادث کوتاه از کشور


سانحه رانندگی در محور تفت - شیراز
یزد- واحد مرکزی خبر: فرمانده پلیس راه استان یزد گفت: یک دستگاه سواری پراید دیروز در دهانه پل در مسیر تفت- شیراز سقوط کرد و 7 نفر کشته و زخمی شدند. عمادی افزود: در این حادثه 4 نفر از سرنشینان خودرو کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند. وی سرعت زیاد و ناتوانی راننده در کنترل خودرو پراید را علت این حادثه اعلام کرد.

استخر آب قربانی گرفت
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اردستان اصفهان گفت: دو جوان 20 و 30 ساله به دلیل عدم مهارت در شنا کردن در استخر یکی از زمین‌های کشاورزی روستایی در اردستان جان خود را از دست دادند.
سرهنگ صالحی‌پور اضافه کرد: در این حادثه نفر اول که در حال شنا در استخر بوده در زمان غرق شدن شروع به داد و فریاد و استمداد کرد و نفر دوم برای نجات وی به داخل استخر می‌آید که هر دو به دلیل عدم مهارت در شنا غرق شده و فوت کردند.

قربانیان دریا در چالوس
چالوس- فارس: معاون فرماندار چالوس به نظارت بر کاهش تعداد غرقی‌ها تأکید کرد و گفت: تاکنون 8 نفر در دریای چالوس غرق شدند.
محمدرضا حسینی با اعلام اینکه 95 درصد از غرق شدگان در چالوس از محوطه ویلاهای شخصی وارد دریا شده‌اند، افزود: اگرچه مسئولیت این امر بر عهده طرح‌های دریا نیست اما برای برون‌رفت از این مشکل لازم است گردشگری به کمک بخشداری بیاید و ویلاها و شهرک‌های دارای مجوز را شناسایی کند.

مرگ شناگر 72 ساله
رشت- ایسنا: فرمانده انتظامی آستارا گفت: جسد پیرمرد 72 ساله همدانی پس از غرق شدن در دریای خزر، در ساحل بندر مرزی آستارا از آب گرفته شد.
سرهنگ رحیم مهدی‌زاده دوشنبه خاطرنشان کرد: صبح روز دوشنبه جسد این پیرمرد که در محدوده خارج از طرح سالم‌سازی دریا و در منطقه شنا ممنوع رو به روی بازار بزرگ ساحلی شنا کرده و غرق شده بود از آب بیرون کشیده شد.
وی ادامه داد: مهمترین عامل غرق شدن این فرد غیربومی، آشنا نبودن به فنون شنا بوده است. وی پس از گرفتار شدن در قسمت عمیق دریا، جان خود را از دست داد.

توزیع کننده کراک دستگیر شد
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آران و بید گل گفت: با تلاش مأموران فرماندهی انتظامی این شهرستان یکی از توزیع کنندگان عمده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی 2 کیلو و 300 گرم کراک کشف شد.
سرهنگ میرزایی اظهار داشت: در این ارتباط متهم به همراه مواد کشف شده و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

کشف مواد افیونی در قزوین
قزوین- فارس: رئیس پلیس مبارزه  با مواد مخدر قزوین گفت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر از موعد ورود یک محموله مواد مخدر به این استان مطلع و در اقدامی پلیسی دو قاچاقچی مواد را حین انتقال دو کیلوگرم هروئین در یکی از استان‌های همجوار قزوین دستگیر کردند.
ولی وندایی افزود: همچنین این مأموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در عوارضی آزاد راه قزوین- زنجان به یک دستگاه سواری هیوندا مشکوک شده، خودرو را متوقف و با کشف 7 کیلو و 135 گرم تریاک در بازرسی از خودرو 3 قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند.

محکومیت قاچاقچی
ارومیه- ایسنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: در پی اطلاع از ورود کالای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور در ایست و بازرسی از یک دستگاه خودرو مقدار 8 هزار و 834 لیتر گازوئیل توسط ماموران نیروی انتظامی کشف شد.
اقوامی تصریح کرد: پس از طی مراحل قانونی و با توجه به این که متهم مدارک محکمه‌پسند ارائه نداد رای به ضبط کالا به نفع دولت و جزای نقدی بیش از 2/5 میلیون ریال داده شد.

برخورد با قاچاق سوخت
زاهدان- فارس: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده‌های سوختی حین کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی «مسجد حضرت ابوالفضل(ع)» به یک دستگاه کامیون ولوو مظنون شده و برای بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.
ملکی آهنگران افزود: در بازرسی از خودروی موردنظر 29 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز توقیف و در این ارتباط یک نفر دستگیر شد.

تلفن همراه در باک کامیون
داراب- فارس: فرمانده انتظامی داراب گفت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی قلاتویه این شهرستان هنگام کنترل و بازرسی خودروهای عبوری، به یک کامیون مظنون شدند و آن را توقیف کردند.
حسین دیندارلو ادامه داد: در بازرسی از خودرو توقیف شده 112 گوشی تلفن همراه قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در باک کامیون جاسازی شده بود کشف شد.
وی با بیان این که ارزش ریالی قاچاق کشف شده 500 میلیون ریال برآورد شده است افزود: در این مورد یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

حلقه دار منتظر مرد کودک‌آزار
کرج- خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرج از صدور حکم اعدام یک متجاوز به عنف خبر داد و گفت: این حکم امروز در منطقه حصارک کرج و در ملاء عام اجرا می‌شود.
سیدحسین سیدحقیقی افزود: متهم با کمین در مسیرهای مدرسه اقدام به اغفال دانش‌آموزان کرده و سپس آنان را مورد آزار و اذیت و تعرض قرار می‌داد.
وی ادامه داد: این مجرم 27 ساله سابقه 3 فقره تجاوز به عنف دارد.

سرقت از طلافروشی
نیشابور- فارس: عصر دوشنبه یک مغازه طلافروشی در خیابان امام خمینی(ره) در مرکز شهرستان نیشابور مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.در این عملیات سارقان به مقداری از طلاهای این مغازه دستبرد زدند.سارقان مسلح حین رسیدن ماموران نیروی انتظامی شهرستان نیشابور، با شلیک گلوله یک مامور نیروی انتظامی و یک عابر پیاده را زخمی و سپس با تغییر وسیله نقلیه خود فرار کردند.