kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
هشدار 84 تشکل فعال بانوان کشور

فناوری‌های خطرناک تلفن همراه درکمین خانواده‌ها

84 موسسه و تشکل بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای عالی فضای مجازی نگرانی شدید خود را نسبت به زمزمه‌های راه‌اندازی ارتباط تصویری تلفن‌های همراه اعلام کردند.


این بانوان در نامه خود تاثیرات مخرب و غیرقابل جبران «تماس تصویری» تلفن‌های همراه بر بنیان خانواده و همچنین تهدید آرامش و امنیت زنان را به انتظاری متذکر شدند.
در این نامه که خطاب به دبیر شورای عالی فضای مجازی نوشته شده، آمده است: «ترویج کالاهای مصرفی، در هر کشوری باید متناسب با فرهنگ آن کشور باشد و از آنجایی که فرهنگ کشور ایران، مبتنی بر ارزش‌های واقعی انسانی و اسلامی است، باید به اقتضائات این فرهنگ توجه شود و اگر یک کالای مصرفی، با ارزش‌های آن فرهنگ در تضاد باشد و یا سبب سست‌شدن پایه‌های آن فرهنگ شود، باید با آن مقابله نمود.
مبادا با ورود فناوری‌های غیرفرهنگی به کانون امن خانواده، سبب این شویم که هویت عشق الهی و ابتهاج در درون خانواده، جای خود را به عشق مصنوعی داده و هرج و مرج جنسی، جایی برای تحقق کرامت انسانی باقی نگذارد.مبادا برخی از تصمیمات سبب گردد تا زن مسلمان ایرانی، حتی در درون خانه خود نیز احساس ناامنی و نگرانی نماید. آیا یکی از ابتدایی‌ترین حقوق زن مسلمان این نیست که در خانه خود احساس نگرانی، تشویش خاطر و ناامنی نداشته باشد؟!»
این بانوان دغدغه‌مند و فعال در حوزه‌های فرهنگی در پایان تاکید کرده‌اند: «ما تشکل‌های بانوان، خواستار امنیت و آرامش در درون خانواده و جامعه بوده، از تک تک اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی و دبیر خدوم آن، انتظار داریم که به هیچ‌یک از اپراتورهای تلفن همراه، اجازه برقراری ارتباط تصویری داده نشود و نرم‌افزارهای ارتباطی که در این مدت کوتاه به بدترین شکل ممکن امتحان خود را پس داده‌اند و هزاران خانواده را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است فیلتر گردند.»