kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

اخبار کوتاه از فوتبال


کفاشیان رئیس کمیته تغییر ساختار فوتبال آسیا شد
رئیس و اعضای کمیته مدیریت اصلاحات اجباری در وظایف و طرح‌های استراتژیک کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شدند.علی کفاشیان از ایران به عنوان رئیس کمیته اصلاحات اجباری در فوتبال آسیا انتخاب شده و براساس تصمیم هیئت‌ رئیسه AFC ماریانا زی آرانتا از فیلیپین به عنوان معاون کمیته انتخاب شده است. جلسه دوم این کمیته 25 مرداد در کوالالامپور در مالزی برگزار می‌شود.

برگزاری سومین سالگرد کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال
مراسم سومین سالگرد بابک معصومی کاپیتان و بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران فردا (پنجشنبه) برگزار خواهد شد.این مراسم ساعت 18:30 روز پنجشنبه در امام‌زاده طاهر کرج برگزار خواهد شد تا یاران و دوستان بابک معصومی یکبار دیگر بر مزار این بازیکن فقید فوتسال ایران حاضر شوند. بابک معصومی بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران که افتخارات زیادی را در عرصه ملی و باشگاهی کسب کرده بود، سه سال پیش و پس از ماه ‌ها مبارزه با سرطان دارفانی را وداع گفت. روحش شاد.

دفاع همه جانبه رحیمی از دایی

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تا من مدیرعامل باشگاه هستم اجازه دخالت در تصمیمات سرمربی را به هیچ کسی نمی‌دهم.علیرضا رحیمی  درباره اظهارات برخی اعضا و مخصوصاً‌ عابدینی که اعلام کرده رحیمی در پرسپولیس کاره‌ای نیست، اظهار داشت: من نمی‌خواهم خدای ناکرده با حرف‌هایم مقابل کسی قرار بگیرم و یا به آن‌ها بی‌احترامی کنم اما آقای عابدینی و دوستان عزیز من کمیته فنی یک بازیکن را انتخاب نمی‌کند و همه این مسائل دست سرمربی تیم است. آیا من رحیمی به عنوان مدیرعامل می‌توانم یک بازیکن را انتخاب کنم و در تماسی تلفنی به دایی بگویم با ایشان قرارداد ببندیم. تا موقعی که من در این باشگاه هستم هیچکس حق دخالت در تصمیمات سرمربی در چارچوب سبز و درباره تیمش را ندارد و این حرف اول و آخر من است.

کاشانی: پرسپولیس نیازی به کمیته فنی ندارد

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: در جلسات کمیته فنی پرسپولیس ما فقط همدیگر را می‌دیدیم.جعفر کاشانی درباره لغو این کمیته اظهار داشت: من اطلاعی ندارم که چه اتفاقاتی افتاده و اصلاً کمیته فنی تشکیل شد یا خیر، چند جلسه دور همدیگر نشستیم اما این تیم که یک نفر درباره‌اش تصمیم ‌می‌گیرد نیازی به کمیته فنی ندارد، کمیته فنی زمانی جایگاه دارد که به جای مقابله با آن، برای موفق شدن یک تیم همکاری شود. این کمیته باید هدفمند و با وظایف خاصش اختیار داشته باشد و به عنوان مشاور باشد نه اینکه حرفی بزند و خریدار نداشته باشد.
مدیرعامل فولاد خوزستان فرافکنی می‌کند
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدیرعامل فولاد خوزستان در مورد مشکل کارت‌های معافیت بازیکنان این تیم و فرزندش فرافکنی می‌کند.سردار موسی کمالی  در واکنش به صحبت‌های سیف الله دهکردی، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اظهار داشت: حوزه نظام وظیفه براساس اسنادی که مشمولان ارائه می‌دهند، کارت معافیت برای آن‌ها صادر می‌کند. به عنوان مثال فردی با ارائه شناسنامه، خود را تنها فرزند ذکور خانواده معرفی می‌کند، اما بعدا پس از بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود که شناسنامه و مدارک این فرد جعلی است. در ابتدا کارت اصلی معافیت صادر شده، اما پس از مشخص شدن ابطال می‌شود. در مورد ارائه سابقه جبهه پدر نیز همین مسئله وجود دارد.وی گفت: حال ممکن جعلی بودن کارت پس از یک سال یا چند سال مشخص شود. در حال حاضر نیز این اتفاق افتاده است و تعدادی از بازیکنان مشهور از جمله پسر مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان نیز در این بین دیده می‌شود. متاسفانه مدیرعاملی که کارت فرزند خودش هم مشکل دار است، زمین و زمان را بدهکار می‌کند در حالی که مدارکی که برای معافیت داده شده زیر نظر خود او بوده است.

خداحافظی ژاوی از تیم ملی اسپانیا
ژاوی، ها‌فبک طراح بارسلونا که سال‌‌ها در تیم ملی اسپانیا حضور داشت و موفق شد با این تیم به افتخارات زیادی دست پیدا کند، دیروز از تیم ملی این کشور خداحافظی کرد. ژاوی در مدت حضور در تیم ملی اسپانیا توانست به افتخارات زیادی دست پیدا کند که قهرمانی در جام ملت‌های اروپا در سال‌های 2008 و 2012 و قهرمانی در جام جهانی 2010 مهم‌ترین افتخارات این ها‌فبک خوش اخلاق بود. ژاوی 133 بار پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرد و 13 بار برای تیمش گلزنی کرد.