kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
رئیس‌سازمان اورژانس کشور:

هیچ بیمار اورژانسی کرونا پشت در بیمارستان نمی‌ماند

رئیس‌سازمان اورژانس کشور گفت: همه بیماران کرونایی در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی‌ماند.





به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرحسین کولیوند اظهارداشت: باوجود افزایش دو برابری موارد جدید کرونا، هرگز آمبولانس‌های اورژانس برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها در سطح شهر سرگردان نشده‌اند، همه بیماران در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی‌ماند.
کولیوند افزود: تاکنون هیچ موردی نبوده است که آمبولانس‌های ۱۱۵ برای پذیرش بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌ها در سطح شهر سرگردان شوند، همه آنها حداقل در اورژانس بیمارستان پذیرش می‌شوند و در اولین فرصت به بخش منتقل می‌شوند.
وی ادامه داد: کارکنان اورژانس با وجودی که ۹ ماه است به مرخصی نرفته و چهار شهید خدمت داده‌اند، اما همچنان به صورت جهادی و بی‌منت مشغول خدمت هستند.
رئیس‌سازمان اورژانس با بیان اینکه تعداد عملیات و ماموریت‌های اورژانس برای انتقال بیماران کرونا حدود دو برابر شده است، گفت: حدود ۷۵ درصد بیماران کرونا نیز توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌ها منتقل می‌شود.
به گفته کولیوند، از ۷ هزار نفر از کارکنان جدیدی که قرار است در وزارت بهداشت استخدام شوند، ۱۱۴۵ سهمیه به اورژانس پیش بیمارستانی اختصاص داده شده است که بعد از آزمون به جمع تکنسین‌های کشور اضافه می‌شوند.