kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

آغاز حرکت کاروان پیاده از حرم رضوی تا حرم حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی از اعزام کاروان پیاده‌ای از حرم مطهر رضوی تا حرم مطهر حسینی با گذر از 12 استان کشور خبر داد.


«جعفر دهنوی» دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: همزمان با هشتم شوال، سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه‌بقیع، حرکت کاروان پیاده با شعار از «بهشت تا بهشت» و یا به عبارتی از حرم رضوی تا حرم حسینی از مشهد شروع شد.
وی با اشاره به اینکه کاروان مزبور از 12 استان کشور می‌گذرد گفت: اعضای این کاروان در روز اربعین حسینی به زیارت امام سوم شیعیان(ع) شرفیاب می‌شوند. وی تصریح کرد: از خراسان‌رضوی دو نفر از مشتاقان
اهل بیت(ع) حرکت را شروع کرده و سپس پس از ورود به نخستین استان یعنی خراسان‌شمالی دو نفر دیگر به این گروه افزوده می‌شوند و به همین ترتیب در گذر از هر استان دو تا سه نفر به این کاروان افزوده می‌شوند و تا قبل از خروج از آخرین استان مرزی با عراق این کاروان به 30 نفر مورد نظر می‌رسد.
وی گفت: در این سفر معنوی جذب مشارکت‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات با مشارکت هر ایرانی یک هزار تومان مدنظر است.
دهنوی در ادامه از اعزام و حرکت همزمان کاروان 15 نفره نیروهای متخصص اعم از معماران تجربی سنگ‌کار، بنا، نماکار و سفت‌کار از خراسان‌رضوی نیز به نجف‌اشرف با کاروان از بهشت تا بهشت خبر داد و افزود: این کاروان به صورت افتخاری به نجف اشرف در ماموریتی یک ماهه اعزام شده و تمام هزینه‌های آنان نیز بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی است. به گفته وی، کاروان پیاده از استان‌های خراسان‌شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، زنجان، البرز، تهران، قم، مرکزی، لرستان و ایلام عبور کرده و به طور متوسط روزانه 30 کیلومتر را طی می‌کنند.