kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
علی‌اکبر ترکان:

پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان را به دولت می‌دهیم

با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرهای بانه و مریوان و اینکه هر دو شهر مرزی هستند پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد در این دو شهر را به دولت خواهیم داد.

سنندج - خبرنگار کیهان:

مشاور ارشد رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری کردستان با بیان این مطلب گفت: با بررسی مطالعات اولیه برای مناطق آزاد در کردستان هر دو شهر ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد و ما در پی آن هستیم یک منطقه آزاد منفصل با یک مدیریت واحد در شهرهای بانه و مریوان ایجاد شود.
علی اکبر ترکان گفت: بسترهای لازم و زیرساخت‌هایی همچون هتل، مراکز تجاری، و وجود مرز رسمی باشماق در مریوان و به ویژه حضور گردشگران و جاذبه‌های گردشگری در این دو شهر بستری را برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری فراهم ساخته است. مشاور ارشد رئیس جمهور در خصوص توسعه استان کردستان گفت: یک کردستان توسعه‌یافته که درآمد سرانه‌اش 10 هزار دلار باشد مدنظر ماست که با استفاده کردن از این همه ظرفیت‌ها، اقتصاد کردستان باید شکوفا شود و به سمت خلق ثروت پیش رود تا توسعه استان تحقق یابد. ترکان اظهار داشت: با یک برنامه‌ریزی خوب و دقیق در حوزه‌های مختلف، بویژه کشاورزی، صنعت، گردشگری و... می‌توان یک نقشه راه مطمئن برای تحقق
10 هزار دلار درآمد سرانه استان را ترسیم کرد.