kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

دعوت از روسای اتاق‌های بازرگانی جهان برای حمایت از غزه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی‌نامه‌ای به روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو کنفرانس اسلامی، اکو، اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا از آنان خواست برای کمک و حمایت از مردم غزه دریغ نکنند.


غلامحسین شافعی در این نامه نوشت: همانطور که مطلع هستید، دنیای امروز با بحران انسانی بی رحمانه‌ای در غزه مواجه است. آنجا که رژیم صهیونیستی با بمباران و لشگرکشی وحشیانه، غیر انسانی و سبعانه ی خود به مردم بی گناه غزه بیش از 1800 نفر فلسطینی بی دفاع شامل کودکان، افراد مسن و زنان را به شهادت رسانده و بیش از 1000 نفر شهروند بی گناه را مجروح ساخته و با این عمل کشتار فجیع عصر حاضر را رقم زده است. توپخانه ی رژیم صهیونیستی زیرساخت‌های ضروری غزه شامل آب، فاضلاب و برق و خانه‌های خانواده‌های بی شماری را تخریب نموده است.
وی ادامه داد: این وضعیت به واسطه عدم وجود کمک‌های انسان دوستانه و ملزومات پزشکی در غزه به دلیل محاصره نوار غزه رو به وخامت بوده و باعث به خطر افتادن زندگی 5/1 میلیون نفر ساکن فلسطینی شده است.
شافعی تصریح کرد: اکنون به عنوان یک انسان وظیفه ماست با اتحاد و همبستگی از فلسطینی‌ها حمایت کرده و به منظور التیام زخمهای فلسطینیان بی گناه از هیچ کمکی دریغ ننماییم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور خاطر نشان کرد: از این رو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ضمن محکوم کردن وحشیگری رژیم صهیونیستی از تمام اتاق‌های بازرگانی درخواست می‌کند تا نه تنها جنایات دهشتناک و کشتار و محاصره غزه را محکوم کنند، بلکه اقدامات لازم برای مشروعیت زدایی عقاید نژادپرستانه در غزه و افزایش حمایت خود بر علیه اینگونه قساوت‌ها را مبذول نمایند.وی در پایان افزود: ضمناً، به عنوان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از فرصت استفاده کرده و از همتایان خود می‌خواهم تا از کمک‌های خود به فلسطینیان که نیازمند سرپناه، ملزومات پزشکی و کمک‌های انساندوستانه هستند، دریغ نکنند (بجز کمک‌های مالی جداگانه توسط اعضای اتاق‌ها) تا بصورت مستقیم به غزه ارسال گردد.