kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴

مهلت ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان تمدید شد

معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: پس از پایان مهلت 10 روزه عملیات ترانزیت سوخت از مرز رسمی پرویزخان، این مهلت تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.


نعمت‌الله نازپرورده افزود: اواخر تیرماه، عملیات ترانزیت سوخت اقلیم کردستان عراق به کشورمان، به دلایلی متوقف شد که با رایزنی‌های مقامات 2 کشور، اوایل مرداد مقرر شد عملیات ترانزیت سوخت اقلیم کردستان به کشورمان برای 6 هزار و 500 دستگاه تانکر سوخت‌رسان عراقی و به مدت 10 روز کاری از سر گرفته شود که در 10 روز مهلت داده شده، تاکنون ورود 3هزار و 600 دستگاه تانکر سوخت‌رسان عراقی برای انتقال محموله‌های سوختی خود، شامل سوخت مازوت، به مقصد بندر امام‌خمینی(ره) خوزستان، انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 3هزار دستگاه تانکر سوخت‌رسان عراقی دیگر آماده ورود به کشورمان هستند، گفت: براساس توافقات صورت گرفته میان مقامات 2 کشور عملیات ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان تا سقف 6هزار و 500 دستگاه تانکر، از روز یک‌شنبه تا اطلاع ثانوی برقرار خواهد بود.
نعمت‌الله نازپرورده افزود: هم‌اکنون تردد تانکرهای سوخت‌رسان ایرانی برای بارگیری محموله‌های سوخت از خاک عراق به داخل کشور همچنان ممنوع است و تنها تانکرهای سوخت‌رسان عراقی مجوز تردد به کشورمان را دارند.
وی با بیان اینکه، صادرات کالا در مرزهای خسروی و پرویزخان طبق روال سابق همچنان ادامه دارد، گفت: عملیات صادرات کالا و تجارت چمدانی در مرز پرویزخان برای ورود کالاهای خارجی و همچنین تردد مسافر از این مرز، نیز جریان دارد.