kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

تداوم حملات به اهداف آمریکا در عراق، کاخ سفید را سر درگم کرد

سران آمریکا که در برابر حملات پیاپی علیه سفارت و نظامیان خود در عراق، به درد سر افتاده‌اند‌، نیروهای حشدالشعبی را در خاک خودشان تهدید به حمله کردند!


سرویس خارجی-

«دونالد ترامپ»، که این روزها به تحولات همسو منافع آمریکا در عراق نیاز دارد، تا آن را در بوق و کرنا بکند و از آن بهره انتخاباتی ببرد، در این کشور واقعا به بن بست رسیده است و نمی‌داند که چه بکند. چیزی که طی روزهای گذشته از عراق مخابره شده، حملات مکرر به اهداف آمریکا، از جمله سفارت این کشور در عراق بوده است. این حملات پس از آن صورت می‌گیرد که واشنگتن تصمیم دی ماه گذشته پارلمان عراق، مبنی بر خروج نیروهای خارجی، را به هیچ گرفته و به ملت عراق اهانت کرده است.
اما، اکنون ترامپ واقعا نمی‌داند چه بکند و بهتر است بگوییم که مقاومت عراق، همه انتخاب‌ها را از رئیس‌جمهور به ظاهر مغرور آمریکا گرفته و تنها گزینه خروج را پیش روی او گذاشته است. به همین خاطر، مقامات آمریکایی چاره‌ای جز بلوف زنی ندارند و نیروهای مسلح عراقی را در خاک این کشور تهدید می‌کنند!
روزنامه لبنانی «الاخبار» در همین رابطه، به نقل از «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، گزارش داد که این کشور قصد دارد سفارتش را در عراق تعطیل و به نیروهای مقاومت عراق حمله کند! مشابه همین کلمات را دیروز
«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، هم بر زبان آورد؛ صالح به نقل از پمپئو خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است. در این میان، «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر عراق، دفتر حشدالشعبی و نیروهای امنیت ملی عراق در فرودگاه بغداد را تعطیل کرد.
آمریکا بزرگ‌ترین سفارت خارجی خود را در بغداد احداث کرده و برنامه اش این بوده است که از آنجا، بر کل منطقه کنترل داشته باشد.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود، این طور بلوف زده است: شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند!
صالح به نقل از پمپئو همچنین گفت که عملیات احتمالی آمریکا علیه «گردان‌های حزب‌الله عراق» و«عصائب أهل الحق» خواهد بود. نیروهای این دو گروه بخشی از حشد‌الشعبی عراق را تشکیل می‌دهند.
البته، ناگفته نماند که اگر واقعا رئیس‌جمهور آمریکا سفارت این کشور را تعطیل کند، مردم عراق آن روز را جشن خواهند گرفت. اما به گفته کارشناسان، ترامپ هرگز جرئت نخواهد کرد که به نیروهای حشد‌الشعبی عراق حمله کند، زیرا این حمله به یک جنگ تمام عیار میان عراق و آمریکا می‌انجامد و چنین اتفاقی، نه تنها باعث می‌شود طومار نیروهای آمریکایی برای همیشه در عراق و سوریه در هم پیچیده شود، بلکه باعث سقوط آزاد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز خواهد شد.
در واقع، باید گفت که عراقی‌ها با پرتاب چند موشک و انفجار تعدادی بمب دست ساز کنار جاده ای، ترامپ مغرور را واقعا سردر گم کرده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا بیش از همه می‌داند که هیچ گزینه‌ای جز خروج ذلت بار از عراق را ندارد و در صورتی که خطا بکند، برای شخص او و آمریکا‌، رژِیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی بسیار گران تمام خواهد شد.