kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

دولت باید جلوی گرانفروشی تخم‌مرغ را بگیرد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ به شانه‌ای 25 تا 35 هزار تومان رسیده است، گفت: دولت هرچه سریع‌تر باید جلوی فعالیت واحدهای گرانفروش را بگیرد.

محمد آقاطاهر در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره قیمت تخم‌مرغ در بازار تصریح کرد: در حال حاضر هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی در بنکداری‌ها و عمده‌فروشی‌ها به قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود. وی افزود: این قیمتی است که طی چند روز گذشته حدود سه هزار تومان افزایش پیدا کرده که دلیل آن نیز به‌نظر می‌رسد به افزایش هزینه‌های تولید باز می‌گردد. مصرف‌کنندگان خرد و عمده می‌توانند با مراجعه به عمده‌فروشی‌های بازار اقدام به خرید تخم‌مرغ کنند و هیچ محدودیتی در حجم خرید وجود ندارد چرا که تخم‌مرغ به اندازه کافی در انبار‌های بانکداران وجود دارد.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: قطعا هرواحد صنفی که تخم مرغ را شانه‌ای ۳۵ هزار تومان عرضه می‌کند دچار تخلف شده است و دولت باید هرچه سریع‌تر از فعالیت این واحد‌ها جلوگیری کند.
همچنین ناصر نبی‌پور؛ رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان است.
وی قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ را بالای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با تامین نهاده‌های دامی‌ با نرخ مصوب، مرغداران در فروش هر کیلوگرم تخم‌مرغ حداقل 2800 تومان زیان می‌کنند.
رئیس هیئت ‌مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با‌ اشاره به اینکه نهاده دامی ‌در بازار وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر کنجاله سویا با نرخ بالای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت سه هزار تومان در بازار نیست.
همچنین عباس تابش؛ رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ باید حداکثر تا ۲۰ هزار تومان در تمام واحد‌های فعال کشور عرضه شود و این قیمت با توجه به وضعیت و هزینه‌های تولید، مقطوع است. گفتنی است؛ تخم‌مرغ در بازار دچار چند نرخی شده به طوری که هر شانه تخم‌مرغ در واحد‌های خرده‌فروشی و سوپر مارکت‌های سطح شهر تا ۳۵ هزار تومان نیز فروخته می‌شود که ۷۰ درصد بیشتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است.