به بهانه خدمات ایستگاهی
نرخ بلیت قطار باز هم افزایش یافت
معاون مسافری راه آهن از افزایش 7 درصدی نرخ بلیت قطار به بهانه خدمات ایستگاهی خبر داد.
سید محمد راشدی اعلام کرد: میانگین افزایش نرخ بلیت قطار پس از اعمال هزینه خدمات ایستگاهی کمتر از هفت درصد بوده و راهآهن این هزینه را صرف بهبود خدمات مسافران میکند.
راشدی در گفتوگو با ایسنا تصریح کرد: هزینه خدمات ایستگاهی اعمال شده با توجه به طول مسیر و تعداد ایستگاهی متفاوت است؛ در بعضی مسیرها هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته و در نقاط دیگر نیز میانگین بالا رفتن نرخ هفت درصد بوده است.
وی دلیل اصلی اعمال این هزینهها را برنامهریزی برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در ایستگاهها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 150 ایستگاه فعال در کشور داریم که در بسیاری از آن خدمات مختلفی به مسافران ارائه میشود. طبق برنامهریزیهای انجام شده در راهآهن این خدمات باید گسترش یابد که البته به منابع مالی احتیاج دارد.
راشدی اضافه کرد: در صورتی که راهآهن قصد داشته باشد تمام هزینههای خدمات ایستگاهی را دریافت کند بهای بلیت بیش از 60 درصد افزایش مییابد اما کمک دولت این رقم در نرخ کرایهها لحاظ نشده و نخواهد شد. این درصد جزئی(!) نیز با هدف بالا بردن کیفیت خدمات بالا رفته و امیدواریم نتایج محسوسی داشته باشد.
وی درباره زمان دقیق افزایش قیمت بلیت قطارها نیز اظهار کرد: شرکتها با توجه به افزایش هزینه خود درخواست رسمی افزایش قیمت بلیت را دادهاند که در حال حاضر در مرحله آنالیز کارشناسی قیمت است.
معاون راهآهن ادامه داد: با توجه به زمانبر بودن، این مرحله افزایش نرخها به تابستان نمیرسد تا مردم بدون مشکل سفرهای خود را به پایان برسانند.
خاطرنشان میشود چندی پیش نرخ بلیت قطارها افزایش یافته بود و قرار بود خدمات رفاهی به موازات گران شدن بلیت ارتقا یابد. ولی ظاهراً مقوله ارتقاء فقط به موضوع نرخ بلیت خلاصه شد و از ارتقای خدمات رفاهی خبر نشده. این در حالی است که برخی مسافران از افزایش تأخیرات قطارها نیز گله دارند و معتقدند راهآهن فقط به فکر گران کردن نرخهاست و نظارت چندانی بر موضوع ارائه خدمات رفاهی و یا کاهش تأخیرات قطارها ندارد.
راشدی در گفتوگو با ایسنا تصریح کرد: هزینه خدمات ایستگاهی اعمال شده با توجه به طول مسیر و تعداد ایستگاهی متفاوت است؛ در بعضی مسیرها هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته و در نقاط دیگر نیز میانگین بالا رفتن نرخ هفت درصد بوده است.
وی دلیل اصلی اعمال این هزینهها را برنامهریزی برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در ایستگاهها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 150 ایستگاه فعال در کشور داریم که در بسیاری از آن خدمات مختلفی به مسافران ارائه میشود. طبق برنامهریزیهای انجام شده در راهآهن این خدمات باید گسترش یابد که البته به منابع مالی احتیاج دارد.
راشدی اضافه کرد: در صورتی که راهآهن قصد داشته باشد تمام هزینههای خدمات ایستگاهی را دریافت کند بهای بلیت بیش از 60 درصد افزایش مییابد اما کمک دولت این رقم در نرخ کرایهها لحاظ نشده و نخواهد شد. این درصد جزئی(!) نیز با هدف بالا بردن کیفیت خدمات بالا رفته و امیدواریم نتایج محسوسی داشته باشد.
وی درباره زمان دقیق افزایش قیمت بلیت قطارها نیز اظهار کرد: شرکتها با توجه به افزایش هزینه خود درخواست رسمی افزایش قیمت بلیت را دادهاند که در حال حاضر در مرحله آنالیز کارشناسی قیمت است.
معاون راهآهن ادامه داد: با توجه به زمانبر بودن، این مرحله افزایش نرخها به تابستان نمیرسد تا مردم بدون مشکل سفرهای خود را به پایان برسانند.
خاطرنشان میشود چندی پیش نرخ بلیت قطارها افزایش یافته بود و قرار بود خدمات رفاهی به موازات گران شدن بلیت ارتقا یابد. ولی ظاهراً مقوله ارتقاء فقط به موضوع نرخ بلیت خلاصه شد و از ارتقای خدمات رفاهی خبر نشده. این در حالی است که برخی مسافران از افزایش تأخیرات قطارها نیز گله دارند و معتقدند راهآهن فقط به فکر گران کردن نرخهاست و نظارت چندانی بر موضوع ارائه خدمات رفاهی و یا کاهش تأخیرات قطارها ندارد.