عضو کمیسیون برنامه و بودجه:
واردات کالاهای غیرضروری برخلاف اقتصاد مقاومتی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، واردات کالاهای غیرضروری را اقدامی مخرب و برخلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست.
سعید زمانیان با انتقاد از ادامه رکود در صنایع کشور علیرغم گذشت یک سال از عمر دولت، گفت: متاسفانه ساختار شکل گرفته در وزارت صنعت به خصوص در مدیریت کلان، توان حرکت دادن وزارتخانه را به سمت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ندارد.
وی افزود: متاسفانه تصمیمگیریها در حوزه وزارت صنعت مقطعی و روزمره است، باید وزیر و مدیران برای حل مشکلات صنایع حرکت کنند اما متاسفانه حرکتهای مدیران فقط در راستای افزایش قیمتهاست.
زمانیان تاکید کرد: صنعت کشور با فعالیت 15 تا 20 درصدی حیات خود را حفظ کرده است. با این شرایط، وزارت صنایع نمیتواند مشکلات خود را حل کرده و فعالیتهایش را افزایش دهد.
وی با انتقاد از ناهماهنگی میان وزارت صنعت و بانکها برای تامین سرمایه در گردش بخش تولید، اظهار داشت: متاسفانه تصمیمات استراتژیک و مهم در وزارتخانه برای حل مشکلات صنایع و تولیدات اتخاذ نمیشود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در یک سال گذشته برای تامین سرمایه در گردش صنایع، افزایش تعامل وزارت صنایع با بانکها و استمهال بدهی کارخانهها کاری انجام نشده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بانکها یا کارخانهها را تعطیل میکنند یا به مزایده گذاشته و یا وثیقههایشان را به اجرا میگذارند.
به گزارش مهر، زمانیان با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت در نظارت بر قیمتها، گفت: قیمتها بیش از 40 درصد در حال افزایش است و مسئولان به جای سرمایهگذاری در تولید نهادههای دامی و کشاورزی دست به واردات کالای غیرضروری میزنند.
وی با اشاره به حضور آقازادهها پشت پرده واردات کالاهای غیرضرور، اظهار داشت: اگر وزارت صنعت زودتر فکری به حال همین 20 درصد صنایع فعال هم نکند، کل صنایع کشور از بین خواهند رفت.
وی افزود: متاسفانه تصمیمگیریها در حوزه وزارت صنعت مقطعی و روزمره است، باید وزیر و مدیران برای حل مشکلات صنایع حرکت کنند اما متاسفانه حرکتهای مدیران فقط در راستای افزایش قیمتهاست.
زمانیان تاکید کرد: صنعت کشور با فعالیت 15 تا 20 درصدی حیات خود را حفظ کرده است. با این شرایط، وزارت صنایع نمیتواند مشکلات خود را حل کرده و فعالیتهایش را افزایش دهد.
وی با انتقاد از ناهماهنگی میان وزارت صنعت و بانکها برای تامین سرمایه در گردش بخش تولید، اظهار داشت: متاسفانه تصمیمات استراتژیک و مهم در وزارتخانه برای حل مشکلات صنایع و تولیدات اتخاذ نمیشود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در یک سال گذشته برای تامین سرمایه در گردش صنایع، افزایش تعامل وزارت صنایع با بانکها و استمهال بدهی کارخانهها کاری انجام نشده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بانکها یا کارخانهها را تعطیل میکنند یا به مزایده گذاشته و یا وثیقههایشان را به اجرا میگذارند.
به گزارش مهر، زمانیان با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت در نظارت بر قیمتها، گفت: قیمتها بیش از 40 درصد در حال افزایش است و مسئولان به جای سرمایهگذاری در تولید نهادههای دامی و کشاورزی دست به واردات کالای غیرضروری میزنند.
وی با اشاره به حضور آقازادهها پشت پرده واردات کالاهای غیرضرور، اظهار داشت: اگر وزارت صنعت زودتر فکری به حال همین 20 درصد صنایع فعال هم نکند، کل صنایع کشور از بین خواهند رفت.