در صورت تداوم وضعیت قرمز
مدارس شهر تهران تا اطلاع ثانوی غیرحضوری برپا میشود
سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: چنانچه تا زمان آغاز سال تحصیلی، تهران در وضعیت قرمز به سر برد، همه کلاسها تا اطلاع ثانوی بهصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.
مسعود ثقفی در گفتوگو با ایسنا، درباره بازگشایی مدارس اظهار داشت: دانشآموزان پایه اول به دلیل اینکه سال اول ورود به مدرسه را در پیش دارند لازم است ارتباطی عاطفی با معلم خود برقرار کنند لذا ممکن است در یکی ـ دو هفته اول سال تحصیلی با رعایت پروتکلهای بهداشتی به مدرسه بروند تا این ارتباط هرچه بهتر برقرار
شود.
ثقفی با اشاره به نگرانی خانوادههای این دسته از دانشآموزان در صورت حضور در مدرسه تأکید کرد: والدین توجه داشته باشند که این تدابیر با در نظر گرفتن وضعیت قرمز تهران لحاظ شده است که در این صورت تمامی پایهها بهصورت غیرحضوری خدمات آموزشی را دریافت خواهند کرد و صرفا کلاس اولیها وارد مدرسهای میشوند که جز آنها کسی داخل آن نیست، بنابراین پروتکلها از نظر بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: چنانچه وضعیت تهران از قرمز به زرد تغییر کند، تدبیر دیگر در نظر گرفته شده برای آموزشترکیبی یعنی آموزش نیمه حضوری که پیش از این جزییات آن از سوی مسئولان اعلام شده، اجرا خواهد شد. در این شرایط ممکن است کلاسها زوج و فرد و دانشآموزان با تعداد کمتری در مدارس حاضر شوند.
سخنگوی آموزش و پرورش تهران همچنین با هشدار به آن دسته از مدارس غیرانتفاعی تهران که برای جلب اعتماد والدین، سال تحصیلی را برای کلاس اولیها آغاز کردهاند، گفت: در حالیکه به تخلف این مدارس رسیدگی میکنیم از والدین نیز میخواهیم در صورت مشاهده، موارد تخلف را به آموزش و پرورش تهران اعلام کنند.