ایسنا:
خسارات وارده اپراتورهای همراه به مردم باید جبران شود
خبرگزاری ایسنا نوشت: با توجه به حجم گرانفروشی بستههای اینترنت اپراتورها به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان، باید دید اپراتورهای همراه چه برنامهای برای جبران این خسارات به مردم دارند.
از نیمه تیرماه سال جاری، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بستههای اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و به آن اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی؛ رئیسسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد که اعلام کرد بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف بوده و برخورد قانونی با اپراتورها آغاز شده است.
پس از آن فلاح جوشقانی از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به اپراتورها خبر داد و اعلام کرد: جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورتگرفته است و در صورت استمرار این مسئله، روالهای دیگری از جمله تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، از مصوبههای قانونی است که میتوان با استناد به آنها تخلفات را پیگیری کرد.
محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پس از آن عنوان کرد: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات برای برخورد با این تخلف، اختیاری تا حد جریمه دو میلیارد تومانی را داشت که انجام شد. پس از آن از دولت درخواست شد اختیارات بیشتری به این وزارتخانه بدهد تا بتواند با تخلفات، جدیتر برخورد کند.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبهای که از سوی دولت صادر شد، در صورت برنگشتن بستهها به حالت اول، اعمال جریمه روزانه حدود ۱۷ میلیارد تومان برای همراه اول و ۱۲ میلیارد تومان برای اپراتور ایرانسل در نظر گرفته شد. در نهایت به نظر میرسد همانطور که جهرمی عنوان کرده بود، اپراتورها با جریمههای در نظر گرفته شده، ملزم به تبعیت از مقررات شدند.
فلاح جوشقانی؛ رئیسسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در توئیتر نوشت: دو اپراتور تلفن همراه بستههای اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذفشده خود را بازمیگرداندند. توضیحات بیشتر را در مصاحبه با رسانههای جمعی به سمع و نظر مردم میرسانیم.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، تاکنون بستههای پرمخاطب ایرانسل به اپلیکیشن این اپراتور بازگشته است. همچنین با توجه به حجم گرانفروشی بستههای اینترنتی اپراتورها به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان که به گفته وزیر ارتباطات توسط سازمان تنظیم مقررات به دست آمده و به سازمان تعزیرات ارسال شده است، باید دید اپراتورهای همراه چه برنامهای برای جبران این خسارات به مردم دارند.
همچنین محمود واعظی؛ رئیسدفتر رئیسجمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با تاکید بر لزوم رعایت حق الناس توسط اپراتورهای تلفن همراه نوشت: در روزهایی که بخش قابل توجهی از امورات مردم در بستر فضای مجازی میگذرد، بازگشت بستههای بلندمدت اینترنت همراه اقدام مثبتی است. پیگیریهای مجدانه وزارت ارتباطات در این زمینه و همکاریِ -هرچند دیرهنگام- اپراتورها قابل تقدیر است.