kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
معاون اول قوه قضائیه:

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است

معاون اول قوه قضائیه گفت: رژیم صهیونیستی در بعد انسانی و اخلاقی هم در سراشیبی سقوط گرفته و مورد نفرت جهانی قرار گرفته است.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع راهپیمایان روز قدس در شهر قم با بیان اینکه مردم غزه نشان دادند که بدون اتکا به کشورهای غربی و عربی می‌شود در مقابل اشغالگران ایستاد تصریح کرد: آنها در بدترین شرایط اما با اتکال به خدا و اعتماد به نفس در مقابل رژیم جنایتکار و کودک‌کش اسرائیل سرسختانه مقاومت می‌کنند.
وی افزود: امروز تمام اسرائیل در تیررس مجاهدان در سرزمین غزه قرار دارد و هیچ نقطه اسرائیل از تیررس موشک‌های فلسطینی‌ها در امان نیست.
وی رژیم صهیونیستی را رژیم کودک‌کش و غاصب توصیف کرد و افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب نگاه فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها به قراردادهایی همچون شرم‌الشیخ و کمپ دیوید و سازمان‌های آزادی‌بخش بود؛ ولی امروز ابتکار عمل به دست گروه‌های مبارز و مجاهد افتاده است.
رئیسی با اشاره به نبرد 33 روزه حزب‌الله با رژیم صهیونیستی و همچنین جنگ‌های 22 و هشت روزه یادآور شد: فلسطینی‌ها آموختند مقاومت و اراده راستین می‌تواند راهگشای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی باشد و ارتش پوشالی این رژیم غاصب را شکست داد.
معاون اول قوه قضائیه افزود: گروه مسلحی که نیروهای هوایی و دریایی ندارد و نیروی زمینی‌اش هم چندان مجهز نیست توانست در مقابل ارتش به اصطلاح شکست‌ناپذیر رژیم صهیونیستی بایستد و آنها را شکست دهد. معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه گزارشات محرمانه حاکی از آن است که ضربه‌های جدی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد شده عنوان کرد: نیمی از ساکنان شهرهای رژیم صهیونیستی در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند و این امر بی‌سابقه است.
رئیسی ادامه داد: پس از 35 سال از پیروزی انقلاب، پیام حمایت ملت ایران و مسلمانان جهان از ملت مظلوم فلسطین آثار و برکات فراوانی برای مجاهدان به ارمغان آورده است.
این مسئول افزود: خواسته ما این است که رژیم صهیونیستی در دادگاهی عادلانه و به عنوان رژیم کودک‌کش مورد محاکمه قرار گیرد و به عنوان جنایتکار جنگی و علیه انسانیت معرفی شود.
وی گفت: پس از 18 روز از ستمی که بر غزه می‌گذرد، فعالیت‌های اقتصادی در رژیم صهیونیستی مختل شده و شرکت‌های هواپیمایی برای نخستین بار پروازهای خود را به فرودگاه تل‌آویو کنسل کرده‌اند و تنها چند شرکت آمریکایی به صورت نمادین این کار را انجام می‌دهند و دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هم باهمه ادعاهایش نتوانسته حملات مقاومت را پیش‌بینی و پیشگیری کند.