kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

تقدیر 183 نماینده مجلس از شهردار تهران برای اجرای طرح سالم‌سازی محیط کار

در پی تصمیم شهردار تهران برای اجرای طرح سالم‌سازی محیط کار، 183 نفر از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای از اقدام شهردار تهران تشکر کردند.
ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز (چهارشنبه) خانه ملت بیانیه 183 نفر از نمایندگان مجلس را که در آن حمایت خود را از محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مورد طرح تکریم خواهران کارمند شهرداری تهران اعلام کردند ،قرائت کرد.
این گزارش حاکی است، در پی تصمیم شهردار تهران برای اجرای طرح سالم‌سازی محیط کار که بر مبنای جداسازی و عدم اختلاط فضاهای کاری زنان و مردان در شهرداری تهران صورت گرفت، 183 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبادرت به امضای نامه‌ای با موضوع تشکر از محمدباقر قالیباف شهردار تهران کردند.
 این مصوبه که بر طبق آن هیچ بانوی شاغل در شهرداری از کار، بیکار نمی‌شود بلکه جایگاه آنان را در این نهاد ارتقا پیدا می‌کند، با هجمه مغرضانه رسانه‌ای در درون و بیرون مرزها مواجه شد و بی‌توجه به اینکه شهرداری صرفاً مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیاده کرده و خود، مبدع این طرح نبوده به تخریب توأمان طرح و مجری آن پرداختند.
اجرای این طرح که نام کامل آن «حفظ کرامت زن و افزایش امنیت روانی او در محیط کار» است به گفته قالیباف در ادامه احداث پارک‌های ویژه بانوان صورت گرفته است، همان پارک‌هایی که به گفته او «زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود.»
فلسطینی‌ها اسلحه لازم دارند نه سخنرانی سیاسی
همچنین روز گذشته جلسه هم‌اندیشی در مورد وضعیت فلسطین از سوی فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی در کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به پیام‌های حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد که درست است که حجم تلفات انسانی و مادی غزه بسیار زیاد بوده و از این جهت مورد نادری در غزه رخ داده اما در کنار آن حادثه بزرگ‌تری هم اتفاق افتاده و آن نوع مقاومت و تاکتیک‌های مقاومت و شیوه عملی بود که مقاومت در این مبارزه داشت.
وی ادامه داد: اینکه دسترسی مقاومت به شهرهای زیادی از داخل رژیم صهیونیستی فراهم شده و سلاح‌های نوینی به کار برده شده پیام مهمی را القا کرد که مسئله مقاومت یک جریان زنده و روبه‌رشد است و امکان دسترسی آنها به شهرهای رژیم صهیونیستی وجود دارد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: شاید سخنرانی‌های سیاسی حمایت‌های سیاسی را در پی داشته باشد اما نیاز روشن مردم فلسطین این است که آنها احتیاج به سلاح و نیازهای اولیه دارند. ایران هم نقش مهمی در رفع نیازهای روشن مردم فلسطین داشته است.
همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس در نطق‌های خود جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و بر حمایت از مردم بی دفاع فلسطین تاکید کردند. سیامک مره‌صدق نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس نیز با صدور بیانیه‌ای از تمامی هم‌کیشان خود برای حضور قاطع در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
درخواست5 هزار میلیارد تومان
برای عملیات آبخیزداری
153 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور اختصاص مبلغ 5 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات آبخیزداری را خواستار شدند.
همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را برای تشکیل شرکت توسعه و عمران مناطق نفت خیز با هدف محرومیت‌زدایی از این مناطق به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردند.
در جلسه دیروز، نمایندگان مجلس با یک فوریت اصلاح بند سه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مخالفت کردند.
این طرح که به امضای 26 نفر از نمایندگان رسیده بود با 90 رای موافق، 94 رای مخالف و دو رای ممتنع از سوی نمایندگان رد شد و فوریت آن در دستور کار مجلس قرار نگرفت.
بیانیه 147 نماینده درباره بودجه فرهنگی
در برنامه ششم
147 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار لزوم توجه به مسئله فرهنگ در بودجه و برنامه ششم توسعه شدند.
در این بیانیه آمده است:«هم اینک که دولت محترم در آستانه تدوین لایحه بودجه سال 94 و لایحه برنامه ششم توسعه می‌باشد با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری از جناب رئیس جمهور انتظار می‌رود توصیه‌های لازم را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری بفرمایند تا شاهد توجه ویژه به مقوله فرهنگ چه در بعد برنامه‌ها و فعالیت‌ها و چه از لحاظ بودجه‌های پیشنهادی برای حوزه فرهنگ باشیم همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان محترم مجلس توجه به فرهنگ را یکی از سه اصل اساسی حاکم بر برنامه ششم توسعه خواندند.»
سوال 43 نماینده از ظریف
در پایان جلسه علنی دیروز سوال 43 نماینده مجلس از وزیر امور خارجه برای لزوم پاسخگویی به اهانت‌ها و رفتارهای غیر دیپلماتیک مقامات غربی اعلام وصول شد.
همچنین ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که سوال 17 نماینده مجلس از وزیر صنعت درخصوص علت بی‌تدبیری در توزیع سبد کالا نیز اعلام وصول شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، هفت نفر از نمایندگان نیز درباره علت ایجاد محدودیت در آزادی بیان از وزیر فرهنگ طرح سوال کرده بودند و چهار نماینده نیز از وزیر راه خواستار توضیح در مورد علت بی‌توجهی به عدم پیشرفت طرح مسکن مهر شده بودند که این سوالات نیز اعلام وصول شد. مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه دیروز به مدت دو هفته تعطیل شد.
گفتنی است روز گذشته یک عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد نمایندگان از یک روز تا یک ماه حقوق خود را برای تامین دارو و غذای مردم غزه اختصاص دادند.