kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

هنرمندان ایرانی فریاد خواهند زد غزه تنها نیست!(اخبار ادبی و هنری)

محسن مومنی شریف گفت: قتل‌عام کم‌سابقه مردم بی‌گناه در خانه‌هایشان نشان آشكاری است بر اضمحلال و نابودی فرهنگ و تمدن لیبرالی كه بر پایه دروغ و نفاق استوار است که در مصافی مانند غزه رسوا شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، نشست خبری گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با حضور رئیس حوزه هنری و جمعی از مدیران حوزه هنری علیرضا قزوه، مرتضی گودرزی دیباج، رسول اولیا‌زاده، ناصر فیض و رحمت امینی  برگزار شد.
  محسن مومنی شریف در نشست خبری گردهمایی بزرگ هنرمندان «غزه تنها نیست» گفت: آنچه امروز در مساحت كوچكی به نام غزه اتفاق می‌افتد، میدان بزرگی است برای امتحان همه كسانی كه با موضوع و مفهومی به نام انسان و بشریت سر و كار دارند.  در این میدان بی‌شك مدعیان دروغین صلح كه خود را نسبت به سرنوشت بشر مسئول می‌دانند، رسوا شدند. رهبران لیبرال دمكراسی سعی كردند چشم خود را به جنایت رژیم صهیونیستی ببندند و بعد مجبور شدند حتی از آن دفاع كنند.
مومنی با اشاره  به آمریكا که چشم خود را بر اتفاقات غزه بسته است، گفت: رئیس جمهور آمریكا بدون هیچ منطقی بار‌ها از اقدامات رژیم صهیونیستی دفاع كرد. او كه چند ماه پیش به دنبال بهانه‌ای برای اشغال سوریه برای چند نفری كه در آن كشور مشكوكانه كشته شده بودند، اشك تمساح می‌ریخت، امروز چشم خود را به كشته شدن ده‌‌ها و بلكه صد‌ها زن وكودك بی‌گناه فلسطینی بسته است.
وی افزود: رسانه‌های آنان نه تنها سعی كردند واقعیت‌‌ها را تحریف كنند كه حتی از رژیم صهیونیستی تمجید هم می‌كنند كه مثلا پیش از حمله به «الشجاعیه» خبر كرده بود تا مردم آنجا را خالی كنند.
مومنی با اشاره به اضمحلال و نابودی فرهنگ لیبرالی، گفت: هنوز هم در مجامع روشنفكری ما كسانی مروج و مبلغ چنین تمدنی هستند و آن را مقصد بشریت و پایان تاریخ می‌دانند.
 علیرضا قزوه، شاعر توانای انقلاب نیز با محکوم کردن اعمال جنایتکاران صهیونیست گفت: در گردهمایی عصر فردا(امروز) بیانیه‌ای در قالب پارچه‌ نوشته بزرگی داریم  که در معرض دید و امضای اصحاب رسانه و هنرمندان قرار می‌دهیم. این بیانیه ترجمه خواهد شد تا در دسترس سفارتخانه‌ها، مجمع جهانی صلح و تقریب مذاهب قرار گیرد.
وی ادامه داد: شاید امروز سازمان ملل جوابگو نباشد .همه به آن مراجعه می‌کنند اما کمتر جواب می‌گیرند. دوستانی هم بودند که پیشنهاد دادند این گردهمایی مقابل سازمان ملل صورت گیرد اما گفتم چه می‌خواهد بشود؟ امروز برخی سازمان‌‌ها فعالیت بهتر و مثمر‌ثمرتری از سازمان ملل دارند. از تمام هنرمندان با هر دیدگاهی دعوت می‌کنیم به حوزه هنری آمده و بیانیه را امضا کنند.
قزوه درخصوص این گردهمایی هنرمندان گفت:‌ در گردهمایی بزرگ هنرمندان نمایشگاه عکس، نمایشگاه هنرهای تجسمی، ورک‌شاپ هنرهای تجسمی افتتاح می‌شود ؛ هنرمندان اعلام موضع کرده و نمایشگاه نقاشی برپا می‌شود. ضمن آنکه رئیس حوزه هنری سخنرانی کرده، بیانیه‌ای صادر می‌شود. همچنین اجرای موسیقی‌های تولیدی حوزه در زمینه فلسطین و اجرای نمایش خیابانی را خواهیم داشت.
مرتضی گودرزی دیباج  هنرمند حوزه تجسمی هم در نشست همایش «غزه تنها نیست» گفت: در حال حاضر جنگ رسانه‌ای در جهان رخ داده است و رسانه‌های كشور نیز یك طرف این جنگ هستند. حضور رسانه‌های آمریكایی در كشورهایی همچون فلسطین باعث شده واقعیت‌‌ها از چشم جهانیان پوشیده بماند و چنین شرایطی آزمایش جدی برای اهالی رسانه كشور است.
  همایش «غزه تنها نیست» امروز چهارشنبه اول مرداد ساعت 18 در حوزه هنری برگزار می‌شود .