kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۲۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

اخبار کوتاه از فوتبال


سازمان لیگ امروز قرارداد‌ها را منتشر می‌کند
مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال از انتشار قرارداد لیگ برتری‌‌ها تا پایان روز چهارشنبه(امروز) خبر داد.شهبازی درباره وضعیت نقل و انتقالات لیگ برتر، اظهار کرد: مهلت نقل و انتقالات به صورت قطعی پایان یافته و به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی تمدید نشده است.وی درباره سرنوشت ملی‌پوشانی که هنوز تیم جدیدشان را انتخاب نکرده‌اند هم گفت: این بازیکنان طبق مقررات فیفا بازیکن آزاد محسوب می‌شوند و هر تیم هم در صورت داشتن جای خالی می‌تواند تا پایان فصل سه بازیکن آزاد جذب کند.مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ همچنین درباره انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ برتری گفت: مشغول بررسی قرارداد‌ها هستیم و در صورتی که روزی 15 ساعت کار کنیم حداقل 48 ساعت وقت لازم داریم که کار را به نتیجه‌ برسانیم.وی در پایان گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید، قراردادهای لیگ برتری‌‌ها را تا غروب چهارشنبه در سایت سازمان لیگ قرار می‌دهیم.
استقلال در فینال جام شهدا
تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل ملوان به فینال جام شهدا صعود کرد.
دیدار افتتاحیه اولین دوره جام شهدا از ساعت 22 و 15 دقیقه  دوشنبه شب در ورزشگاه تختی تهران آغاز شد که بازی با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال به پایان رسید تا آبی‌پوشان راهی فینال این جام شوند.سیدجلال رافخایی در دقیقه 18 روی سانتر ارسالی با یک ضربه سر گل ملوان را به ثمر رساند.در دقیقه 68 داور به سود استقلال اعلام پنالتی کرد که آرش برهانی این ضربه را تبدیل به گل کرد تا بازی مساوی شود. پنالتی برهانی بعد از برخورد به تیرک دروازه و اصابت به ایمان صادقی دروازه‌بان ملوان تبدیل به گل شد.در دقیقه 75 ضربه کاشته امید ابراهیمی را دروازه‌بان ملوان برگشت داد که توپ برگشت داده شده را آرش برهانی تبدیل به گل دوم استقلال کرد.
نویدکیا سرانجام با سپاهان ثبت کرد
محرم نویدکیا بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.پیش از این شایعات زیادی در خصوص جدایی هافبک سابق سپاهان شنیده می‌شد و این بازیکن در ساعات پایانی فصل نقل و انتقالات به این شایعه‌‌ها پایان داد و قراردادش را در هیئت فوتبال استان اصفهان ثبت کرد تا در فصل چهاردهم لیگ برتر برای تیم اصفهانی به میدان برود.
هر مسابقه در ورزشگاه آزادی 50 میلیون تومان
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در تایید اظهارات اخیر مدیر مجموعه ورزشی آزادی، هزینه برگزاری یک مسابقه در استادیوم یکصدهزارنفری را حدود 50 میلیون تومان اعلام کرد.مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص 4 برابر شدن اجاره بهای دو استادیوم ورزشی آزادی و تختی گفت: درست نیست که این موضوع را به این شکل مطرح کنیم، چرا که اجاره استادیوم آزادی سال قبل 45 میلیون تومان بود که سالانه 20 درصد افزایش دارد و امسال حدود 50 میلیون تومان خواهد بود.وی با اشاره به رقم 270 میلیونی اجاره بهای ورزشگاه آزادی که پیش از این اعلام شده بود، افزود: افزایش بیش از 50 میلیون تومان به اجاره بهای استادیوم‌‌ها مربوط به تبلیغات و درآمد بیشتر فوتبال در این فصل است، چرا که سازمان لیگ همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، اقدام به اجاره دادن تبلیغات دور زمین استادیوم آزادی با مبلغ 160 میلیارد تومان کرده است. براساس آیین نامه سازمان لیگ سهم مالک زمین از تبلیغات باید پرداخت شود.در مجموع  با احتساب آگهی‌‌ها و اجاره بها، رقمی معادل 270 میلیون تومان اجاره بهای برگزاری هر مسابقه می‌شود که اگر طرف قرارداد ما، سازمان لیگ باشد این رقم باید به طور کامل پرداخت شود و اگر طرف حساب ما تیم‌‌ها هستند رقم حدود 50 میلیون تومان است و بقیه از سازمان لیگ اخذ خواهد شد.
کمک 100 هزار دلاری الجزایری ‌ها به مردم غزه
بازیکنان تیم ملی الجزایر 100 هزار دلار به مردم غزه کمک کردند.روزنامه‌ «اکیپ فرانسه» خبر داد بازیکنان الجزایر پس از جام جهانی 100 هزار دلار به مردم «غزه» کمک کردند. بازیکنان تیم ملی الجزایر با ابراز ناراحتی از وضع مردم این منطقه ابراز امیدواری کردند صلح و آرامش به «غزه» برگردد.
تکذیب بازی ایران - آمریکا
در حالی که برخی رسانه‌‌ها از برنامه‌ریزی برای برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا در آبان ماه سال جاری خبر داده بودند، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا این موضوع را رد کرد. وی تاکید کرد که هیچ زمانی برای برگزاری دیدار تیم‌های ایران و آمریکا در نظر گرفته نشده است.پیش از این رسانه ‌ها اعلام کرده بودند که تیم‎های ایران و آمریکا در تاریخ 19 نوامبر (28 آبان) در لس آنجلس با هم دیدار می‎کنند . این در حالی است که مقامات فوتبال ایران اگرچه این موضوع را تایید نکردند اما آن را رد هم نکردند.