kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد

استمرار فعالیت‌های تابستانه و پرورشی به کمک برنامه «شاد»

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: فعالیت‌های تابستانه آموزش و پرورش تعطیل نمی‌شوند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش ‌و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد فعالیت‌های تابستانی این وزارتخانه گفت: فعالیت‌های تابستانی آموزش ‌و پرورش مانند سال‌های قبل انجام خواهد شد و در هیچ زمینه‌ای تعطیل نشده است. معتقدیم با حضور در فضای مجازی، ظرفیت انجام این فعالیت‌ها بیشتر شده است ما برای اوقات فراغت در تابستان زیرساخت‌هایی را در شبکه شاد و فضای مجازی با محوریت برنامه‌های دارالقرآن‌های کشور، کانون‌های ورزشی، مجتمع‌های فرهنگی و کانون‌های تشکل‌های دانش‌آموزی طراحی کردیم.
کاظمی، در دسترس بودن فضای مجازی در دورترین نقاط کشور را کمک به توسعه عدالت آموزشی و پرورشی در کشور دانست و افزود: فعالیت‌های تابستانی شبکه شاد در سال ۹۹ را در تاریخ ۱۴ تیرماه و با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش افتتاح خواهیم کرد. ساعات فعالیت کلاس‌های تابستانی در اوقات فراغت از طریق شبکه‌های مجازی، ۳۰ دقیقه است و ساعات حضور همکاران در پایگاه‌های تابستانی سه روز در هفته و هر روز ۶ ساعت است ولی عوامل انسانی در کانون‌ها و دارالقرآن‌ها ۶ روز هفته حضور دارند.
وی شروع برنامه‌های تابستانی را از ۱۵ تیرماه دانست و بیان کرد: زمان فعالیت‌های تابستانی در پایگاه‌ها در ۶ هفته است که این زمان می‌تواند تا ۸ هفته در دارالقرآن‌های کانون‌ها ادامه پیدا کند.