kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶
در پی سرکوب تروریست‌ها صورت گرفت

تقدیر آیت‌الله سیستانی از همکاری عشایر با ارتش عراق

نماینده آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» از همکاری عشایر استان الانبار با نیروهای دولتی عراق برای سرکوب تروریست‌های القاعده تشکر کرد.

نماینده آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» از همکاری عشایر استان الانبار با نیروهای دولتی عراق برای سرکوب تروریست‌های القاعده تشکر کرد.
به گزار ش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «احمد الصافی» نماینده مرجع بزرگ شیعیان عراق در کربلا، از حمایت و همکاری عشایر استان الانبار با نیروهای دولتی تشکر کرد. الصافی همچنین خواستار حمایت بیشتر از نیروهای ارتش عراق شد.
نماینده آیت‌الله سیستانی گفت: تروریست‌ها جز قتل و کشتار چیزی سرشان نمی شود. مسلمانان از اینکه می‌بینند تروریست‌ها جنایات خود را تحت نام اسلام انجام می‌دهند، در عذاب هستند. اسلام دین زلالی است که از همه بدی‌ها مبراست.
وی کمک به نیروهای امنیتی را وظیفه ملی همگان دانست و تاکید کرد، این وظیفه به طایفه یا دسته‌ خاصی اختصاص ندارد. الصافی تصریح کرد: فرزندان عشایر باید نیروهای مسلح را در تعقیب و دستگیری تروریست‌ها یاری دهند.
نماینده آیت‌الله سیستانی انتخابات پارلمانی آینده را نیز مهم توصیف کرد و گفت: باید جو مناسبی برای رای‌دهندگان فراهم شود تا رای‌دهندگان به دور از هرگونه فشاری نماینده خود را برای مجلس انتخاب کنند.
صدها تن از شهروندان عراقی نیز دیروز در حمایت از نیروهای دولتی وعشایر استان الانبار در میدان «الفردوس» بغداد تظاهرات کردند.
تظاهر کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، ضمن تاکید بر نقش موثر عشایر استان الانبار در مبارزه با عناصر ترویستی، حمایت خود را از عملکرد نیروهای دولتی کشورشان ابراز داشتند.
هم‌اکنون در عرصه نبرد علیه القاعده در استان الانبار هم میان شیعیان و سنی‌ها ائتلاف به وجود آمده است و نیروهای عشایر دوشادوش نظامیان دولتی علیه تروریست‌ها می جنگند.
درگیری‌ها در فلوجه از شدت بیشتری برخوردار است؛ به گزارش پایگاه اینترنتی «عصر ایران»، جنگنده‌های ارتش عراق به دو محل تجمع تروریست‌ها در فلوجه حمله کردند و 160 شبه‌نظامی القاعده را به هلاکت رساندند. 40 تروریست دیگر نیز توسط نیروهای مسلح عراق در نزدیکی مرزهای این کشور و سوریه کشته شدند.
نیروی زمینی ارتش عراق هم 15 تک تیرانداز تروریست آموزش دیده را در فلوجه کشتند.
به گفته منابع رسمی،‌«ابو عبدالرحمان البغدادی» فرمانده «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» و شش نفر از دستیارانش جزو کشته‌شدگان حملات دیروز ارتش عراق در الانبار هستند.
در همین حال، دولت عراق اعلام کرد، برای سرکوب تروریست‌ها در الانبار نیازی به حمایت خارجی ندارد.
خبرها حاکی است، تروریست‌ها تلاش می‌کنند درگیری را به استان‌های نینوا، دیالی، صلاح‌الدین و بغداد بکشانند، ولی نیروهای ارتش تاکنون اجازه دادند، تروریست‌های تحت تعقیب از استان الانبار وارد استان بغداد شوند.
پیش از این اعلام شده بود شهر «رمادی» تحت کنترل ارتش درآمده است. با این حال، برخی از شهرهای کوچک استان الانبار احتمالاً تحت کنترل شورشیان القاعده است. 32 شهروند غیرنظامی نیز در ناآرامی‌های الانبار کشته شدند.
دولت عربستان که حامی اصلی تروریست‌های داعش است، تلاش می‌کند اوضاع عراق و حتی لبنان را نیز مثل سوریه متشنج کند.
خبرگزاری «تسنیم» نیز گزارش داد، شیخ «مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق اعلام کرد، برخی از سیاستمداران این کشور فتنه در الانبار را به برادرکشی تبدیل کرده‌اند. وی از «اسامه النجیفی» رئيس پارلمان عراق نام برد و گفت که او در راس فتنه کنونی عراق قرار دارد.
هفته گذشته 40 نماینده پارلمان در اعتراض به عملیات ارتش در الانبار استعفا داده بودند ولی دوباره به پارلمان برگشتند.
در همین حال، «حارث الضاری» تروریست فراری به همراه «طارق الهاشمی» معاون فراری رئيس‌جمهور عراق در خارج از کشور برای دامن زدن به ناآرامی‌ها در این کشور فعال شده‌اند؛ به گزارش خبرگزاری فارس، ماموریت جدید «حارث الضاری» ایجاد ارتباط میان گروه های تروریستی القاعده و بعثی‌هاست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «مجلس اعلای اسلامی عراق» حارث الضاری از حمایت دستگاه اطلاعاتی عربستان برخوردار است.
وی به خاطر فعالیت‌های تروریستی از عراق گریخت و هم‌اکنون در اردن به سر می‌برد.
طارق الهاشمی هم که به خاطر اتهام مشابه هم‌اکنون فراری است و در ترکیه به سر می‌برد، با افسران موساد دیدار کرد. خبر دیدار الهاشمی با چهار افسر موساد را «علی اورگوندوز» نماینده مجلس ترکیه فاش کرد.
خبر دیگر از عراق اینکه انفجار دو بمب در بغداد و بابل دو شهید و 11 مجروح برجای گذاشت.