kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹

شناسایی 2322 مورد ابتلای جدید و مرگ 115 بیمار کرونایی دیگر

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت بروز بیماری کووید-۱۹ در کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری گفت: از 30 تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۵ مورد آنها بستری شدند.
لاری افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول این مدت، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون ۱۶۱ هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و البته دو هزار و 842 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته لاری، تا کنون یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.  وی افزود: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان‌های شرقی و غربی، گلستان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
مردم در محیط‌های 2 یا چند نفره
از ماسک استفاده کنند
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه یافته‌های علمی تایید می‌کند که ماسک بیشترین پیشگیری را در جلوگیری از ابتلا به کرونا دارد، تأکید کرد: افراد در هر محیط دو یا چند نفره از ماسک استفاده کنند.
به گزارش فارس، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به کاهش میزان بستری بیماران مشکوک به کرونا، اظهار داشت: یافته‌های علمی تایید می‌کند که ماسک بیشترین پیشگیری را در جلوگیری از ابتلا به کرونا دارد و مردم در محیط‌های اجتماعی و عمومی از ماسک استفاده کنند.