kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۰۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
دادگستری فارس:

ترکیه متهم پرونده صرافی متخلف را تحویل دهد

رئیس‌کل دادگستری استان فارس شنبه در نشستی خبری از آخرین تلاش‌ها برای برگرداندن متهم پرونده یک صرافی متخلف شیراز به کشور برای محاکمه و پیگرد قضایی خبر داد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در این باره گفت:‌ دادگستری فارس از هیچ  کوششی برای بازگرداندن این فرد، فروگذار نکرده است و حتی با هماهنگی وزارت امور خارجه به دولت ترکیه اعلام شده  تا فرد یاد شده را مسترد کنند اما دولت ترکیه فعلا کاری نکرده است و او را در یک کمپ نگهداری می‌کند.
وی ادامه داد:‌ در صورت تداوم این وضعیت، رای غیابی در خصوص صرافی دهقان صادر خواهد شد.
شماری از شهروندان از این صرافی به دلیل کلاه‌برداری به دستگاه قضایی شکایت کرده‌اند.
وی در ادامه به رسیدگی به مطالبات بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با همراهی دادگستری ۷۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها بازگشت.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به حل مشکلات برخی از کارخانه‌ها در سفر رئیس قوه قضائیه به شیراز گفت: کارخانجات مخابرات  راه دور  شیراز بعد از هشت سال تعطیلی در اولویت راه‌اندازی مجدد قرار گرفت و امیدواریم تولید در این کارخانه شیراز از سر گرفته شود.
موسوی افزود: ۲۷۴ واحد تعطیل یا نیمه تعطیل در استان وجود دارد که همه تلاش‌ها به دنبال احیای دوباره این کارخانه‌ها شکل گرفته است.
رئیس‌کل دادگستری فارس در ادامه به برخی پرونده‌های مهم در استان اشاره کرد و گفت:  پرونده مدیرکل ورزش و جوانان فارس در مرحله تکمیل تحقیقات است.
منابع قضایی پیش‌تر اعلام کرده بودند:‌ حیدرعلی کامیاب کلانتری مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس صبح روز شنبه دهم خردادماه بازداشت شد.
موسوی با اشاره به اینکه ۴۳ پرونده مقابله با فساد اقتصادی در استان فارس شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا حدود هفت هزار و ۵۰۰ زندانی در  فارس مرخصی گرفتند.
وی تاکید کرد: در سال جاری ۱۲ شرکت صنعتی که مشکلاتی داشتند بازگشایی شدند و این روند همچنان ادامه دارد‌.