kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۹۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
با فوت 120 بیمار دیگر

آمار جان‌باختگان کرونایی در کشور به بیش از 9 هزار و 300 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری دیروز در تشریح آخرین آمار مربوط به کرونا در کشورگفت: از 29 تا ۳۰ خردادماه جاری و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۸۶ مورد آنها بستری شدند.
لاری ادامه داد: متاسفانه در طول این مدت، ۱۲۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 9 هزار و ۳۹۲ نفر رسید.
به گفته وی، در مجموع تعداد کل مبتلایان کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: در عین حال دو هزار و ۸۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری تاکید کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی در پایان توصیه‌هایی به شهروندان داشت و گفت: لازم است همه مردم در همه شهرها پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا استان‌های سفید به سمت وضعیت قرمز و هشدار نروند. با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود و هموطنانمان را تضمین و در جهت کاهش ابتلا و مرگ و میر حرکت کنیم.