kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹

افزایش ۱۰ برابری اعتبارات راه در استان اردبیل


 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افزایش ۱۰ برابری اعتبارات راه این استان خبر داد.
محبوب حیدری افزود: اعتبارات راه این استان از ۱۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ به هزار ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده که نشان‌دهنده توجه دولت به حوزه راه‌سازی است.
وی گفت: در سال گذشته از منابع ملی ۱۵۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و از منابع استانی نیز ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب راه، مسکن و حوزه بازآفرینی شده که در مجموع ۱۷۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان منابع در این بخش‌ها هزینه شده است.
حیدری بیان‌کرد: ۱۰ درصد این منابع استانی و ۹۰ درصد ملی است که با پیگیری‌های به عمل آمده  در جذب منابع ملی موفق عمل کردیم.
وی پیشرفت در حوزه بازآفرینی را یادآور شد و گفت: در بخش بازآفرینی به ارزش ۱۲۰میلیارد ریال پروژه‌های متعددی در استان در حال اجرا است و منابع آن به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۹ هزار واحد مسکن در شهرهای مختلف استان احداث می‌شود، افزود: متقاضیان نیازمند مسکن که اغلب مسکن اولی‌ها هستند در قالب این طرح شناسایی شدند و پیش‌بینی می‌شود با هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آورده متقاضیان، سرمایه‌گذاران و بخش دولتی این واحدها احداث و به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: در اردبیل و برخی از شهرها زمین مورد نیاز برای احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد تامین شده است.
حیدری با بیان اینکه سازندگان با استفاده از تسهیلات بانکی عملیات احداث مسکن اقدام ملی را شروع کرده‌اند، افزود: بخشی از پروژه‌ها به صورت مشارکتی و بخشی نیز با همکاری بنیاد مسکن اجرایی و زمین مورد نیاز هم پیش‌بینی شده تا در اختیار متولیان امر قرار گیرد.