kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
رسانه های صهیونیستی فاش کردند

امارات، متحد پنهان اسرائیل برای مقابله با ایران

به دنبال جنجال های ناشی از مقاله سفیر امارات در آمریکا که در یک روزنامه صهیونیستی منتشر شد، تلویزیون این رژیم در حمایت از این کشور مرتجع عربی، ابوظبی را «متحد پنهان تل آویو در مقابله با ایران» عنوان کرد.



«یوسف العتیبه»، سفیر امارات در آمریکا اخیرا در مقاله ای با عنوان «سازش یا الحاق» که در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت منتشر شد تاکید کرده بود که طرح الحاق 30 درصد از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی، روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با جهان عرب(بخوانید آن چند کشور مرتجع عربی) را متوقف می‌کند. این اظهارات که تاییدی بر روند عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی بود باعث جنجال زیادی شد طوری که حماس این موضع گیری را «گدایی امارات از اسرائیل» خواند. در ادامه واکنش‌ها، حالا نوبت به رسانه‌های رژیم صهیونیستی رسیده که به حمایت از امارات بپردازند.
شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی امارات را متحد استراتژیک مخفی این رژیم در مقابله با جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد. در گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید شده مقاله «یوسف العتیبه» در روزنامه یدیعوت آحارونوت اهمیت دراماتیک دارد و «به زودی به رویدادی مهم در روابط اسرائیل با جهان عرب تبدیل خواهد شد». براساس این گزارش حاییم سابان، میلیاردر صهیونیست آمریکایی در نوشتن این مقاله به یوسف العتیبه مشورت داده و العتیبه پیش از انتشار مقاله، کاخ سفید را در جریان محتوای آن قرار داده است.
واکنش حماس
«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تاکید کرده که تلاش‌های یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا برای بیان مسائل مشترک میان ابوظبی و تل آویو در واقع التماس و گدایی برای عادی‌سازی روابط با این رژیم است. وی اظهارات سفیر امارات درباره رژیم صهیونیستی را نشان دهنده درک پایین وی از ماهیت متجاوزانه و توسعه طلبانه این رژیم عنوان کرد: تاکید سفیر امارات بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، با توجه به اینکه وی یکی از افرادی بود که در مراسم اعلام طرح معامله قرن در کاخ سفید حضور داشته است، رفتار تحقیر آمیز وی نسبت به احساسات مردم فلسطین، ملت‌ها و آزادگان جهان را که مخالف این معامله فاجعه‌بار هستند، منعکس می‌کند. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به مقاله «یوسف العتیبه» اعلام کرد امارات فلسطینی‌ها را تحت فشار می‌گذارد تا تسلیم «معامله قرن» شوند.
روزنامه «العربی الجدید» اما در واکنش به این یادداشت نوشته: «ادبیات متکدی‌گرایانه این یادداشت و ذکر نقش امارات در تغییر دیدگاه عربی در قبال اشغالگران، اعتماد امارات به موضع استراتژیک و پایدار اسرائیل که مبتنی بر یک روند طولانی مدت است، را بیان می‌کند. روندی که اصل اول آن، اعتماد سازی است که با روابط مشترک اسرائیل با کشورهای عربی در قبال یک تشکیلات خودگردان گسترده در فلسطین محقق می‌شود... این یادداشت، بی‌پرده نشان می‌دهد که ابوظبی، نتایج نهایی مذاکرات برای حل و فصل دایمی مسئله فلسطین بر اساس موضع و رویکرد اسرائیل را پذیرفته است. رویکردی که از زمان توافق کمپ دیوید با مصر مبتنی بر ظهور یک تشکیلات خودگردان گسترده و نه تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی  بوده است.» این روزنامه عربی در پایان این سفیر را «تریبون نتانیاهو» نامید.