kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸

60 هزار طرح خرد امسال توسط بنیاد برکت در کشور اجرا می‌شود

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: در سال ۹۹ با توجه به تأکید دفتر رهبر معظم انقلاب ۶۰ هزار طرح ایجاد که ۱۸۰ هزار شغل در بخش خرد را در بر می‌گیرد.



سید امیرحسین مدنی افزود: از این رو برای چگونگی تامین‌ اشتغال خانواده‌های روستایی و حوزه‌های معیشت پایدار خانواده‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در سال ۹۸ با توجه به وقوع سیل در نقاطی از کشور ۳۰ هزار طرح مشتمل بر ۹۰ هزار شغل اضافه شد.
وی ادامه داد: بنیاد برکت در حوزه‌ اشتغال‌زایی در بنگاه‌های صنعتی و غیرصنعتی ورود پیدا کرد که در این راستا در حدود ۳۵۰ شرکت مشارکت صورت گرفته و بیش از هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است.
مدنی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۲ هزار پروژه آبرسانی و راه انجام شده است و ۳۰ هزار پروژه مسکن برای محرومان و معلولان احداث کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر هزار مدرسه توسط بنیاد برکت تحویل داده شد و با ۷۷۰ مدرسه دیگر قرار داد منعقد شد که از این تعداد ۳۰۰ مدرسه را تاکنون تحویل دادیم.
مدنی با بیان اینکه بیش از هزار مسجد و مجموعه فرهنگی و ۱۲ بیمارستان در سراسر کشور افتتاح شد، ادامه داد: همچنین چهار بیمارستان دیگر توسط بنیاد برکت دنبال می‌شود که مرکز سرطان نجف آباد و حمایت‌هایی برای احداث بیمارستان تیران و کرون از جمله آنهاست.
وی گفت: احداث بیمارستان‌ ۴۰۰ تختخوابی در خوزستان، بیمارستان ۹۶ تختخوابی در نی‌ریز فارس و احداث نزدیک به ۲۷۰ مرکز جامع سلامت و مجموعه بهداشتی با همکاری وزارت بهداشت توسط این بنیاد صورت گرفته است.
به گفته وی درخصوص پروژه‌های فرهنگی بیش از ۱۵۰ پروژه کتابخانه افتتاح کردیم.
مدنی با‌ اشاره به بخش بیمه برکت خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار خانوار روستایی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا یک میلیون بسته معیشتی و چهار میلیون بسته پروتئینی توزیع کرده است.
 وی گفت: ۱۳۱۸ طرح اقتصادی و زیربنایی در اصفهان توسط بنیاد برکت اجرا شد
 وی با‌ اشاره به اقداماتی که بنیاد برکت در استان اصفهان انجام داد، گفت: در مجموع  هزار و ۳۱۸ طرح اقتصادی و زیربنایی اجرا کردیم که حجم سرمایه‌گذاری تاکنون ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است.